שת"פ פורה

בכירי ארגון "בעצמי" קיימו פגישת עבודה עם השרים מלכיאלי ובן צור

מנהל תחום חרדים בארגון "בעצמי" בנצי שוורץ, הרב נתנאל מנשורי M.b.M, מנהל פרויקטים חינוכיים ורכז התוכנית למגזר הספרדי ויצחק מירמלשטיין, הציגו בפני השר מלכיאלי את הפעילות האדירה הנעשית בקרב הציבור החרדי שמאפשרת למשפחות רבות לצאת ממעגל העוני לדרך כלכלית חדשה • השר מלכיאלי הדגיש את חשיבות הפעילות שמשתלבת עם מדיניות יו"ר ש"ס אריה דרעי למלחמה בעוני • גם במפגש עם שר העבודה יואב בן צור שיבח השר את הפעילות החשובה של הארגון בקרב הציבור החרדי (חרדים)

בכירי ארגון "בעצמי" בפגישת העבודה עם השרים מלכיאלי ובן צור (צילום: באדיבות המצלם)

בכירי ארגון "בעצמי" מנהל תחום חרדים בארגון בנצי שוורץ, הרב נתנאל מנשורי M.b.M, מנהל פרויקטים חינוכיים ורכז התוכנית למגזר הספרדי ויצחק מירמלשטיין, הגיעו למפגש מיוחד עם השר הדתות מיכאל מלכיאלי.

במהלך המפגש הציגו ראשי 'בעצמי' את הפעילות האדירה הנעשית בקרב הציבור החרדי, המאפשר למשפחות רבות לצאת ממעגל העוני, באמצעות תכנית רחבת היקף המסייעת למשפחות שמצאו עצמן נתמכות, לצאת לדרך כלכלית חדשה.

ראשי הארגון הדגישו במהלך הפגישה כי הם שמחים להצטרף לניהול מיזם שחשוב למשפחות רבות בציבור החרדי ספרדי, ועל אף שבציבור הספרדי ישנם עדיין מספר חסמים שמנעו מהציבור לדאוג למשפחות אלו, כעת ניתן באמצעות ארגון 'בעצמי' לדאוג למשפחות אלו.

נציגי הארגון ציינו כי ברור הדבר שמי שיכול להמשיך ולשקוד על לימוד התרה כל היום בכולל, שימשיך בלימוד התורה כי זהו הדבר החשוב בעולם. אולם לאותן משפחות שבהן הבעל לא מוצא את עצמו בכולל או שנאלץ לעבוד בשעות הערב בעבודות שאינן הולמות את כישוריו, עבורם יש את ארגון 'בעצמי' שנרתם לעזור למשפחות אלו – באמצעות ניהול נכון של כלכלת בית וקידום תעסוקה כדי לצאת ממעגל העוני.

מירמלשטיין ושוורץ סיפרו לשר מלכיאלי כי כל הפעילות של 'בעצמי' נעשית בהתייעצות מתמדת עם גדולי הרבנים, ובקרוב אף יתפרסם מכתב תמיכה של בכירי הרבנים בעניין.

השר מלכיאלי אמר לבכירי הארגון כי הפעילות שלהם, משתלבת היטב במדיניות שמוביל יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי שעוד לפני הבחירות הבטיח להקים את הרשות למלחמה בעוני שמורכבת גם מפתרון מיידי באמצעות הכרטיסים הנטענים כפי שהיה בתקופת הקורונה, ומאידך – לסייע לאותן משפחות לצאת ממעגל העוני. הדברים גם מעוגנים בהסכמים הקואליציוניים של ש"ס עם הליכוד.

בנוסף, ציין השר מלכיאלי, ארגון "נשות שס" חרט על דגלו את נושא קידום התעסוקה בקרב הנשים, במטרה לסייע לאותן משפחות לצאת לחירות כלכלית.

יצחק מירמלשטיין סיכם את הפגישה ואמר כי הוא שמח לראות שהשר מלכיאלי רואה במיזם של ארגון 'בעצמי' חשיבות רבה וכי הדברים שהוצגו במהלך הפגישה נגעו לליבו והוא הבטיח להירתם להצלחת המיזם.

בנצי שוורץ הוסיף וציין כי "מלבד השר מלכיאלי ששמח על המיזם של הארגון, גם שר העבודה יואב בן צור איתו נפגשנו, שמח על הפעילות שלנו וציין שהמיזם של 'בעצמי' חשוב עד מאד ובכוחו לסייע לאלפי משפחות לצאת ממעגל העוני ולצאת לדרך כלכלית חדשה".

מאז החל לפעול הקו החרדי לסיוע כלכלי במסגרת ארגון 'בעצמי', התקבלו מאות פניות של משפחות שביקשו להצטרף לתכנית של הארגון. 'הקו החרדי לסיוע כלכלי' הוקם ע"י ארגון 'בעצמי' במטרה לעזור ולסייע למשפחות שעומדות בצומת דרכים ומעוניינות לעשות שינוי אמיתי בחייהם הכלכליים והתעסוקתיים.

רבים מהפונים לקו החרדי ציינו כי העובדה שבכל שבוע נרשמת עליית מחירים בתחום אחר – הדלק, החשמל, המזון ושאר הוצאות משק הבית, גרמה להם להבין שעליהם לעשות שינוי של ממש, כדי לא להעמיק את הבור הכלכלי שמעיק על ההתנהלות הפיננסית של המשפחה.

הרב נתנאל מנשורי M.b.M, מנהל פרויקטים חינוכיים ורכז התוכנית למגזר הספרדי:" שמחתי להצטרף לניהול מיזם כה חשוב בציבור החרדי הספרדי. חייב להדגיש: מי שרוצה להמשיך בכולל שימשיך זה הדבר הכי חושב בעולם! אך לאותם משפחות שהבעל לא נמצא בכולל או שמוצא את עצמו מדלג בין עבודות שאינם הולמים את כישוריו, בשביל אותם מקרים אנו נמצאים פה ורוצים לעזור, רוצים לעזור מבחינת קידום תעסוקה, מבחינת עזרה של ניהול כלכלת בית נכונה - לצאת ממעגל העוני. לכן היום גם הרבנים מבינים את חשיבות העניין .

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות