דף מא
*תגלחת מצורע בתער.
א. מנין שתגלחת מצורע דווקא בתער 1. א''א ללמוד מלויים דאיכא למיפרך שטעונים תנופה בגופם, ולא מנזיר שקרבנו טעון לחם, ולא בצד השוה דתרוייהו אין קרבנם בדלות. 2. מייתי פלוגתא דלר''א איסור הקפת הראש אפילו במלקט ורהיטני ולרבנן דווקא בתער וילפי שנאמר במצורע זקנו ואתי לרבות כהן דבעלמא אסור בגילוח, וזהו בתער כיון שאיסור הורדת השיער בכהנים הוא בתער דזהו גילוח שיש בו השחתה וש''מ דגילוח מצורע בתער, ואין לומר דאיכא מצוה במצורע אפילו במלקט ורהיטני דא''כ ידעינן תער מנזיר או דתער לא ידחה שהרי אפשר לקיים שניהם. 3. ר''א יליף שתגלחת מצורע רק בתער שנאמר במצורע ראשו ואתי לרבות נזיר שנצטרע, ואין לומר דאיכא מצוה גם ברהיטני דא''כ לא צריך לכתוב תער דידעינן מנזיר, ורבנן דרשי מראשו למידחי לאו דהקפה ואף דהקפת כל הראש שמה הקפה אתי עשה ודחי ל''ת ור''א יליף לה מכלאים בציצית.
שאלות לחזרה ושינון
א. מנין שתגלחת מצורע דווקא בתער (3)