שני פרקים הוסתרו

מבקר המדינה פרסם דו"ח ביטחוני: הסכנה לאזרחי ישראל גדלה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פירסם את הדו"ח הביטחוני שלו, בדו"ח 13 פרקים בנושאים ביטחוניים ופרק נוסף בנוגע לרשות לאיסור הלבנת הון (חדשות בארץ)

מתניהו אנגלמן (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, פירסם היום (שלישי), את הדו"ח הביטחוני, בדוח 13 פרקים בנושאים ביטחוניים ופרק נוסף בנוגע לרשות לאיסור הלבנת הון.

הדוחות עברו הליך חיסיון מכח חוק על ידי הוועדה לביקורת המדינה. שני פרקים בנושא ההיערכות והמוכנות של ממשלת ישראל ומערכת הביטחון להתמודדות עם איומים ממעגל שלישי הוגשו לראש הממשלה, ליו"ר הועדה לביקורת המדינה וליו"ר ועדת חוץ ובטחון, ועקב רגישותם הביטחונית ולשם שמירה על ביטחון המדינה הם לא יפורסמו לציבור

המבקר אנגלמן כתב על קו התפר: "הפקירו את המכשול שעלה מיליארדים, המשילות אבדה, הסכנה לאזרחי ישראל גדלה". על פי הדו"ח, ב-2021 נכנסו דרך הפרצות 1.4 מיליון שב"חים וגם כיום עדיין נכנסים 6,000 מידי יום. צה"ל החליט על דעת עצמו לא לתקן פרצות מ-2017. רה"מ והקבינט ידעו על המחדל.

על העברת מחנות צה"ל ממרכז הארץ, כתב אנגלמן, "בתקופה של יוקר דיור, כך עוכב שיווקן של עשרות אלפי יח"ד במרכז הארץ, כ-7 שנים אחרי תחילת העברת מחנות צה"ל".

על גיוס ליחידות הטכנולוגיות בצה"ל: "רק 16.5% מהמשרתים ביחידות הטכנולוגיות הם מהפריפריה".

על אזורי התעשייה ביו"ש כתב המבקר: "ליקויים ביטחוניים לא תוקנו - קיימים פערים ניכרים במרכיבי ביטחון, רק מעט מחוקי העבודה מוחלים על העובדים הפלסטיניים".

אנגלמן התייחס גם לשכרם של החיילים הבודדים וביקר קשות את הסכומים: "54 ש"ח - זאת הייתה עליית השכר לחיילים בודדים ב- 6 השנים האחרונות".

הוא ביקר גם את תנאי המחיה ללוחמים: "קרוב ל- 200 מיליון ש"ח שיועדו לשיפור התשתיות - לא נוצלו. ללוחמים מגיע תנאים טובים הרבה יותר".

אנגלמן התייחס גם לנושא ספינות הטילים: "בעיה בהגנה על המרחב הימי- פיגור של 4 שנים באספקת ספינות מגן", ולמערך השיריון: "משנת 2016 לא הוצגה לממשלה רמת הכשירות של מערך השריון במילואים".

בפרק אחד בדוח, ביקר אנגלמן קשות את התנהלות המדינה בכל הנוגע לטיפול במפונים היהודים מיישובים שהופקרו ולא טופלו כיאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות