סערת נתניהו בישיבת התקציב

"אגרוף למפגינים"? נתניהו מבהיר ומפרסם תמלול • לפיד: "לשים סוף לשקרים"

אחרי פרסומים בכלי התקשורת על התבטאויות של נתניהו נגד המוחים מול הרפורמה המשפטית המתהווה, ראש הממשלה ולשכתו פרסמו ציטוטים והבהרה לדברים • באופוזיציה הגיבו: "לא נשתוק מול ההסתה הרעילה" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

אחרי פרסום ב'ערוץ 12' של דברים שאמר ראש הממשלה נתניהו במהלך ישיבת הממשלה בסוף השבוע האחרון, בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדברים.

על פי הדברים שפורסמו, נתניהו תקף בחריפות את המוחים נגד ממשלתו ונגד הרפורמה המשפטית שממשלתו מקדמת.

על פי הפרסום נתניהו אמר כי "אני רוצה לתת לכם אגרוף להלום בהם... אותם האנשים שהפגינו נגד הסכם הגז ונגד החיסונים בקורונה. הם אותם אנשים שמוחים היום. כמו שהם אמרו אז שהסכם הגז יעשה נזק - ככה הם אומרים גם היום שתעשה הרפורמה. צריך להלום בשקר".

כאמור, בעקבות הדברים ראש הממשלה נתניהו פרסם הבהרה בה נכתב: "תראו דוגמה להנדסת התודעה של ערוץ התעמולה 12. אתמול הם פרסמו כותרת כאילו קראתי להלום במפגיני השמאל באגרופים, דבר שכמובן לא היה ולא נברא. בפועל קראתי להלום בטיעונים השקריים נגד רפורמת הגז שהביאה להורדה דרמטית במחירי הגז בישראל לעומת העולם".

בהמשך פרסם גם ציטוט מדבריו בהם אמר בין היתר לתת אגורפים בחזרה ו"להלום בשקר"; "אני מצרף את הציטוט המדויק מהפרוטוקול של ישיבת הממשלה, כפי שנאמרו: ״תבינו מה עשינו כאן - אנחנו שמנו את ישראל בעצמאות אנרגטית, במצב שמחיר הגז אצלנו הוא שליש מהממוצע העולמי. אתם זוכרים איזה דברים אמרו? אני רוצה שתצטיידו בזה ותיתנו פשוט את האגרופים בחזרה, מה שנקרא. להלום בשקר״."

מאוחר יותר גם לשכת ראש הממשלה פרסמה ציטוט מורחב יותר בו נכתב כי "הם אמרו לנו מה קורה. תבינו מה עשינו כאן, מה חוללנו - אנחנו שמנו את ישראל בעצם בעצמאות אנרגטית, במצב שמחיר הגז אצלו, כמה הוא, שליש מהממוצע העולמי? שליש מהממוצע העולמי. אתם זוכרים איזה דברים אמרו? אני רוצה שתצטיידו בזה ותיתנו פשוט את האגרופים בחזרה מה שנקרא. זה לא רק להלום בטרור, כמו שאמרנו, זה גם להלום בשקר. להלום בשקר. תראו מה זה, איזו תוצאה".

יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב ואמר: "נתניהו, הגיע הזמן לשים סוף לשקרים שלך. כמו שהסבירו כל הכלכלנים החשובים בארץ ובעולם אתה זה שהורס את הכלכלה, אתה זה שקורע את העם, אתה זה שמסית לאלימות. אנחנו לא ניתן לך לרסק את הדמוקרטיה הישראלית ואין לנו שום כוונות לשתוק מול ההסתה הרעילה שלך".

השר עמיחי שיקלי מנגד הגן על דברי נתניהו וכתב: "ישבתי שם, ראש הממשלה קרא בקונטקסט של התמודדות עם קמפיין שוד הגז ״להלום בשקר״ אבל זה לא יפריע ללפיד ולניצבים שלו במחזה יש עתיד לשקר במצח נחושה ולזרוע עוד פירוד ושנאה. מביש".

יו"ר מפלגת 'העבודה', מרב מיכאלי הגיבה ואמרה: "נתניהו היה רוצה לתת לשרי הממשלה אגרוף 'להלום' במפגינים. אלה מילותיו. עכשיו כהרגלו הוא 'לא שמע שצעקו בוגד, לא ראה את הארון, לא התכוון ממש אגרוף'. אף ספין לא ישחרר את נתניהו מאחריות לאמירות המסיתות שלו. פעם מסית תמיד מסית. הדם שחלילה ישפך יהיה אך ורק על הידיים שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות