סכנה בהאג

האזהרה של בכירי מערכות הביון על הרפורמה המשפטית

לאחר שמשפטנים רבים התריעו כי מעמדה המשפטי של ישראל יתערער בעקבות הרפורמה במערכת המשפט - כעת גם בכירים במוסד ובשב"כ מצטרפים לאזהרות: "לא תהיה הגנה משפטית בהאג" (מדיני)

איצלה כץ | כיכר השבת |
חשופים לתביעות. בית הדין הפלילי בהאג (צילום: shutterstock)

כבר לא רק 'מסע הפחדות': בכירים רבים במשרד המשפטים העוסקים בתביעות בינלאומיות, הפרקליטה הצבאית הראשית, יועמ"ש המוסד ויועמ"ש השב"כ השתתפו בדיון סגור בוועדת החוקה בראשות שמחה רוטמן (הציונות הדתית) והתריעו בפני חברי הוועדה כי הרפורמה במערכת המשפט עשויה לפגוע קשות בחסינותם של חיילי צה"ל ובכירים ישראלים מפני תביעות בהאג.

לפי הדיווח של רועי שרון ב'כאן 11', הבכירים לא ידעו להצביע על סעיף ספציפי ברפורמה ולומר כי הוא בעייתי אלא הבהירו, כי פגיעה כללית במערכת המשפט הישראלית, תציג אותה כלא אמינה וחלשה.

הרציונל: עד היום בית הדין הפלילי בהאג דחה על הסף תביעות כנגד צה"ל מהסיבה מאוד ברורה. גם צה"ל לא חסין מפני ביקורת ושיפוט של הבג"צ כך שאין טעם לדון בתביעות. אולם, אם באירופה ובעולם, מערכת המשפט הישראלית ובפרט בג"צ תיחשב מוחלשת ולא אמינה, בית הדין הפלילי בהאג עשוי שלא לדחות על הסף את התביעות הרבות המוגשות כנגד יוצאי צה"ל ובכירים ישראלים.

בינתיים, כזכור, ועדת החוקה לא קיבלה את אזהרות היועמ"שים והבכירים, ואמש (שני) עברה הצעת החוק של חבר הכנסת ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן בקריאה ראשונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות