מפריד בין הפוליטיקה לביטחון

המחלוקת במשרד הביטחון: סמוטריץ' נעדר מפגישת הרצי הלוי ונתניהו

סירובו של שר הביטחון מהליכוד יואב גלנט להעביר את הסמכויות שהובטחו לסמוטריץ' במשרד הביטחון הוביל את הרמטכ"ל לפגישה עם ראש הממשלה בכנסת. סמוטריץ': "בשבוע הבא העניין יוכרע" (פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הכרעה פוליטית. סמוטריץ' וגלנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

הרמטכ"ל הרצי הלוי נפגש בכנסת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. כךדיווחו הכתבים הפוליטיים מיכאל שמש וספי עובדיה (כאן 11, חדשות 13). השניים דנו במחלוקת בין שני השרים במשרד הביטחון, סמוטריץ' (הציונות הדתית) ויואב גלנט (הליכוד). הרקע לפגישה: סירובו של יואב גלנט להעניק את הסמכויות שהובטחו לסמוטריץ' במו"מ הקואליציוני בעיקר בנושאים הנוגעים לאיכות חייהם של תושבי יו"ש והמנהל האזרחי.

לפי הדיווח, סמוטריץ' נעדר מהפגישה שעסקה בעניינו בשל עמדת הרמטכ"ל כנגד פיצול הסמכויות, אולם סמוטריץ' מכחיש וטוען כי כלל אינו אמור להיות נוכח בפגישה שעניינה הבעת עמדתו המקצועית.

סמוטריץ' טען כי היעדרותו מהפגישה היתה כדי שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. "הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט" נמסר מלשכתו של סמוטריץ'.

בלשכתו של סמוטריץ' הכחישו כי קיימת מתיחות בין השר במשרד הביטחון לבין הרמטכ"ל: "השר סמוטריץ׳ והרמטכ״ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ״ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך, מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע".

בסיומה של הפגישה, נפגשו הרמטכ"ל וסמוטריץ' באקראי במסדרונות הכנסת. הכתבת הפוליטית של N12 דפנה ליאל תיעדה זאת וצינה כי הרמטכ"ל הפטיר לעברו של שר האוצר: "המזל שלי שאיני צופה בחדשות".

יו"ר האופוזיציה מיהר לתקוף את היעדרותו של סמוטריץ' וייחס לה סכסוך עם הרמטכ"ל: "שר האוצר ושר הבטחון החליפי לא מוכן להגיע לפגישה בטחונית אצל רה״מ בגלל שהרמטכ״ל נוכח בחדר. תקראו את זה שוב. תבינו כמה מדינת ישראל שבויה היום על ידי קיצוניים פאנטיים שלא סופרים רה"מ ממטר והביטחון הלאומי שלנו מופקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות