בליכוד מכחישים

הר הבית ייסגר ברמדאן? בן גביר תקף: "אצל בנט סגרו פחות"

דיון בנוכחות בכירים במערכת הביטחון, שבו עלה הצורך בסגירת הר הבית ליהודים בחודש הרמדאן הוביל למתקפה של בן גביר: "יותר מבנט" (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הר הבית (צילום: Jamal Awad/Flash90)

ממשלת ישראל צפויה להגביל את כניסת היהודים להר הבית בסוף חודש הרמדאן הקרוב. כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות הערב בכאן 11. בליכוד הכחישו את הדיווח.

לפי הדיווח של גילי כהן, לפני מספר ימים התקיים דיון בנוכחות שורה של בכירים לקראת חודש הרמדאן ובו בין היתר נידונה העליה להר. במערכת הביטחון היו מי שניסו לסגור אותו לכניסת יהודים בעשרת הימים האחרונים, כפי שהיה נהוג בעבר.

אלא שהשר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, לפי גורם המעורה בתוכן הדיון, תקף את ההחלטה הזו ואמר בין היתר: "הממשלה הקודמת של בנט סגרה את ההר פחות ממה שאתם רוצים, לתשעה ימים. אני לא חושב שצריך לסגור את ההר כלל".

תום ניסני, מנכ"ל עמותת בידינו למען הר הבית, הגיב על ההחלטה: "הפיכת הר הבית לנקי מיהודים וגזילת ארבע שעות העלייה ביום, כבשת הרש, בתקופת הפסח, תהפוך את מתחם הר הבית כבכל שנה לזירת טרור, הרס עתיקות ופגיעה בשוטרים, ובוודאי לא תסייע בדבר. האחריות המלאה לכניעה הזו לטרור תהיה על ידיהם של שרי הממשלה והקבינט - תתעשתו".

בליכוד כאמור הכחישו את הדיווח. "בניגוד לפרסום כאן 11: לא התקבלה שום החלטה על הגבלת כניסת יהודים להר הבית ברמדאן", נמסר ממפלגת השלטון.

יצויין כי עלייה להר הבית ליהודים נאסרה, מטעמים הלכתיים, בידי גדולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות