"דרך ישרה"

נזיר כו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת נזיר כו', שבת, כז' שבט תשפ"ג, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

| כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כו

*סתומין ומפורשין.

א. האומר אלו לחטאתי עולתי ושלמי הוו כמעות מפורשין אבל האומר אלו לחובתי פלוגתא, ולרבא בנפלו דמי חטאת מביניהם הוו כמפורשין, ובהמה תמימה ה"ז כמפורשת משא''כ בעלת מום ופליגי בנסכא אבל קורות לכו''ע הוו כמפורשין. והשמועות 1. אלו לחטאתי והשאר יהא לשאר נזירותי ומת, דמי חטאת ילכו לים המלח ובשאר המעות יביא מחצה עולה ומחצה שלמים ש''מ כרבא. 2. אמרינן דאין הקינין מתפרשות אלא בלקיחת בעלים או בעשיית כהן ש''מ דדינם כסתומין וזהו משום שנאמר ולקח ועשה אבל הביא שלש בהמות ולא פירש מקריבים מה שראוי משום דהחטאת נקיבה והעולה זכר. 3. נזיר שמת והיתה לו חטאת תמות ואין בנו מגלח עליה מוקמינן לה בתמימה אבל בעלת מום דינה כסתומה, והא דאמר היו לו מעות סתומין יפלו לנדבה ולא קאמר בהמה בעלת מום זהו מכיון שקדושה לדמי והיינו מעות. 4. נאמר קרבנות למעט שאדם אינו יוצא בקרבן אביו בין מן החמורה על הקלה ובין מקלה לקלה, בין במעות אפילו שמגלח על מעות אביו הסתומין, וכן אדם אינו יוצא בקרבן שהפריש לעצמו מקלה לחמורה ולא מחמורה לחמורה שנאמר קרבנו על חטאתו וכן לא יוצא במעות שהפריש לעצמו אף שאם הפריש מעות על החֵלב והביא על הדם בשוגג דמעל וכיפר ת''ל שוב על חטאתו, וה''נ בהמה איירי בתמימה אבל בעלת מום דינה כסתומה אלא כיון שראויה רק לדמי לכן הויא בכלל מעות.

שאלות לחזרה ושינון

א. המח' מה נחשב מפורשין והשמועות (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות