צפו בשיעור המצמרר

זעקת המגיד: מה ה' רוצה מאיתנו? למה הוא לקח אחים? אי אפשר בבודדים?

מגיד המישרים הנודע הרב ברוך רוזנבלום במסר מרטיט בעקבות האסון הנורא שהתרחש בפיגוע הקשה, התאונה שגבתה את חיי האחיות והאחים שנהרגו באסון מירון: מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו? במה אנחנו אמורים להתחזק בעקבות האסונות הנוראיים, ומותם של האחים? (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |

מגיד המישרים הנודע הרב ברוך רוזנבלום, התייחס במהלך שיעורו השבועי לפיגוע המזעזע בערב השבת האחרונה, ולהירצחם של האחים הקטנים.

'כיכר השבת' מביא את הקטע המלא מדבריו המחזקים, כאשר המגיד מעורר ומסביר מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו. בנוסף, לפניכם עיקרי דבריו.

בפתח הדברים הזכיר הרב רוזנבלום כי לא מדובר באסון היחיד בתקופה האחרונה בו הקב"ה לוקח יחדיו אחיו ואחיות. הוא ציין את התאונה הקשה לפני כחצי שנה שהובילה למותם של האחיות גלושטיין, יחד עם אימם.

הוא ציין כי האסון אירע בשבוע של ט"ו באב, והפיגוע היה בשבוע של ט"ו בשבט, וידוע כי יש קשר בין ראש השנה לאילנות לט"ו באב.

כמו כן, גם באסון הנוראי במירון, בעת הילולת הרשב"י בחודש אייר תשפ"א, נהרגו ביניהם גם זוגות אחים.

מגיד המישרים הוסיף כי אנו לא יודעים חשבונות שמיים, וסיפר על הספדו של הבן איש חי בעת הלוויית חתן שנהרג ביום חתונתו. בהספד אמר כי אין לנו חשבונות שמיים, שכן כתוב בתהילים 'קול רעמך בגלגל', כי כל הדברים התמוהים שאנו רואים בעולם הזה - קשורים לנושא הגלגולים, ולכן כל אדם מת בזמן אחר כפי שרוצה הקב"ה.

עם זאת, בלי להבין מדוע, ניתן להבין את המסר של הקב"ה אלינו. בפרשת השבוע כתוב: "כִּי תֵצֵא אֵשׁ וּמָצְאָה קֹצִים וְנֶאֱכַל גָּדִישׁ אוֹ הַקָּמָה אוֹ הַשָּׂדֶה שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם הַמַּבְעִר אֶת הַבְּעֵרָה".

כותב על כך האור החיים: "אחר שניתן רשות לאש הדינים להבעיר לא לקוצים לבד הם מבעירים אלא ונאכל גדיש כאן רמז אל תינוקות של בית רבן שעדיין אין להם קומה אלא גדושים שבולת עם חברתה כי בעונות הם הנתפסים בצרת עולם". כאש יש חרון אף ויוצא אש משמיים, לוקחים גם ילדים קטנים.

הרב רוזנבלום זעק: "אתה שואל את עצמך למה? למה הקדוש ברוך הוא לוקח אחים? אי אפשר בבודדים?". הוא הסביר כי הקב"ה רוצה בכך להעביר לנו מסר מיחד.

הגמרא אומרת כי על ארבעה דברים חמה לוקה. הדבר הרביעי הוא: "על שני אחין שנשפך דמן כאחד". רש"י במקום אומר "לא שמעתי טעם בדבר".

כותב ה'בן יהוידע' במקום: "ידוע דחמה ולבנה נחשבים שני אחים והלבנה מקבלת אורה מן החמה ולכן קלקול שיהיה בחמה מגיע ללבנה גם כן ונמצא בלקות החמה הוא דוגמה לִשְׁנֵי אַחִים, שֶׁנִּשְׁפַּךְ דָּמָם כְּאֶחָד".

הרי שהלבנה לקתה בגלל שדיברה רע על השמש ואמרה כי לא יכולים להיות שני מלכים בכתר אחד. הוסיף המגיד: "אני לא יודע מה הקב"ה רוצה מאיתנו, אבל אולי הוא אומר לנו בפרשת השבוע, פתחתי את הפרשה עם דאגה לגנב, כי כולכם בנים שלי. בני אתם לה' אלוקיכם. כותב הרמב"ם: אם כולנו בנים - כולנו אחים".

"יש לנו את אותו אבא בשמיים והקב"ה רוצה שנהיה מחוברים כאחים, גם אם יש לנו חילוקי דעות. מותר שיהיו חילוקי דעות - אבל לא שנאה. יש לנו אבא אחד בשמיים".

לסיום הזכיר את דברי האר"י הקדוש: "כי יפלא ממך דבר", אם יש משהו שאתה לא מבין, מדוע אירע אסון, "דברי ריבות בשעריך", תתלה במחלוקת.

ולכן קרא, כאשר אנחנו בערב שבת מברכים חודש אדר, לפני חג הפורים בהם נותנים משלוח מנות איש לרעהו, שכל אחד יקבל על עצמו קבלות טובות לקיים עוד חסד, להוסיף באהבת הבריות, ולהתאחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות