הפנים של הרפורמה בריאיון | צפו

ח"כ שמחה רוטמן: "יאיר לפיד מסתובב בעולם ומפיץ שקרים, הוא רוצה לשרוף את המדינה"

הרפורמה שמקדם בוועדה שבראשותו; ההתפרעות של חברי 'יש עתיד'; ההפגנות ההמוניות; ההתעקשות על פסקת התגברות ברוב של 61; האיומים נגדו והאבטחה שהוצמדה לו בתוך הכנסת | יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן בריאיון מקיף לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' • צפו בריאיון המלא (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |

בחודש האחרון הפך ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) לפנים של רפורמת המשפט. בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת שבראשותו מקדמים את חוקי הרפורמה, והוועדה הפכה למוקד התחככות מרכזי סביב הרפורמה.

בריאיון מיוחד ומקיף באולפן 'כיכר השבת' מדבר ח"כ רוטמן על הרפורמה שמקדם בוועדה שבראשותו, ההתפרעות של חברי 'יש עתיד', ההפגנות ההמוניות, ההתעקשות על פסקת התגברות ברוב של 61, האיומים נגדו והאבטחה שהוצמדה לו בתוך הכנסת. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

ח"כ רוטמן מתייחס להחלטת הקואליציה לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק דרעי וחוק מח"ש: "הנשיא פנה וביקש כמחווה של רצון טוב כדי שגורמים אחראיים יבואו וידברו, הוא פנה לחברי הכנסת שיענו לבקשתו".

"לגבי פסקת ההתגברות", מדגיש רוטמן: "חשבנו שנעלה אותו השבוע, ח"כ גלעד קריב ופנה שאי אפשר לקדם במקביל גם בוועדה וגם בקריאה טרומית, ביקשתי חוות דעת משפטית והיא טרם ניתנה, הדחייה בהצבעה הייתה טכנית בלבד".

"אם יום אחד נחבר את יאיר לפיד למכונת בדיקת עובדות היא תשרף", אומר בלעג ח"כ רוטמן באשר לחגיגה של לפיד עם דחיית ההצבעה בחוק ההתגברות.

לדבריו: "התגובה של לפיד ושל ראשי האופוזיציה למחווה של חברי הכנסת מראה את מה שאמרנו, הם לא באמת רוצים להידבר, הם רוצים לשרוף את המדינה".

רוטמן מדגיש: "אם אכן נקודת הפתיחה ונקודת הסיום של האופוזיציה זה או שהם מבטלים את הרפורמה או ששורפים את הרחובות אז אכן אין על מה לדבר".

יו"ר ועדת החוקה מבהיר שלא יסכים לפשרות באשר לפסקת ההתגברות: "מה פתאום, יש עקרונות. אפשר לבודד מחלוקות ולהגיד על זה לא הסכמנו. מותר לדבר כמו מבוגרים, לא נשרוף את המועדון".

ח"כ שמחה רוטמן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

רוטמן מסביר: "במתווה הנשיא יש דברים שהם מצויינים ויש דברים שהם צריכים עוד משא ומתן. במתווה יש הרבה דברים מאוד טובים שמבחינתי הם נקודת פתיחה טובה. כך מנהלים משא ומתן".

ח"כ רוטמן מתייחס להסתה נגד מקדמי הרפורמה ואומר: "לא יודע אם לא ראינו את זה בעבר, אנחנו למודי ניסיון עם ההסתה שמותר לצד אחד לעשות כלפי צד שני. לא מצליח להבין איפה אותה משטרה ואותה פרקליטות שמיהרה לעצור כל מי שדיבר מילה נגד הממשלה הקודמת".

רוטמן שמסתובב עם אבטחה צמודה בתוך הכנסת, אומר: "גם אני שואל את עצמי מה זה. קצין כנסת וגורמי האבטחה מחליטים מה שמחליטים. אני גם לא זוכר שלושה חברי כנסת מ'יש עתיד' שקופצים מעל השולחן ובאים אליך עם כזו שנאה בעיניים. תחשוב מה היה קורה בתקשורת אם זה היה מתרחש בקואליציה הקודמת".

בסיום: "זה לא חוק אריה דרעי, אם היה מדובר בחוק אריה דרעי - הייתי מתנגד. החוק הזה הוא חוק שלקוח כמעט מילה במילה מחוקים שקידם בעבר פרופסור דניאל פרידמן. תסתכל על תוכנית 'חוק וצדק' שבצלאל סמוטריץ' ואני פרסמנו ערב הבחירות, תראה את התוכניות שפרסמתי בנושא משילות, שבג"צ פוסל שרים ולא משנה אם זה מימין או משמאל, אם הוא פוסל שרים הוא מפר את חוק יסוד הממשלה".

"אני חושב שבג"צ בנושא אריה דרעי, ולא פעם הראשונה, ירה את החץ ואז סימן את המטרה, כל הזמן מדברים על חקיקה פרסונלית אז זו פסיקה פרוסונלית", הוסיף רוטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות