"למתן את השיח"

שר האוצר בפגישה עם מנהלי הבנקים: לא זוכר שדאגתם בתקופת אוסלו

לאחר שהשתתף בהפגנות השמאל, מנכ"ל בנק דיסקונט פגש את השר סמוטריץ' יחד עם מנהלי הבנקים בישראל. שר האוצר ביקש מהנוכחים בפגישה "להרגיע את העם". בשיחה ב'לייב' בפייסבוק אמר סמוטריץ': "כולם הבינו שצריך רפורמה" (פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
מעוניינים בהידברות". סמוטריץ' ורוטמן (צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90)

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', קיים פגישה היום (שלישי) עם מנהלי הבנקים בישראל ובכללם אורי לוין - מנכ"ל בנק דיסקונט שצולם משתתף במחאת השמאל בתל אביב כנגד הרפורמות במערכת המשפט. בפגישה השתתפו גם מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, משה לארי - מנכ"ל בנק מזרחי טפחות , יו"ר בנק מזרחי טפחות משה וידמן, סמדר ברבר צדיק - מנכ"לית הבנק הבינלאומי, יו"ר הבנק הבינלאומי רון לבקוביץ' וכן המפקח על הבנקים יאיר אבידן.

בפגישה, לפי הדיווח של קרן מרציאנו ב'N12' ביקש שר האוצר ממנהלי הבנקים להרגיע עם השיח: "תפקידכם להרגיע את השיח. יש לכם אחריות כמנהלי בנקים. לא זוכר שהבעתם דאגה בזמן הפינוי מגוש קטיף או בתקופת אוסלו".

סמוטריץ' הדגיש בפני הבכירים את אחריותו כשר האוצר להורדת האינפלציה: "אנחנו נביא תקציב אחראי, מוטה צמיחה, שיכלול רפורמות רבות, לא נפרוץ את מסגרות התקציב ולא יהיו כספיים קואליציוניים בהיקפים חריגים. הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות כיום למען הציבור בישראל זה להוריד את האינפלציה".

יותר מאוחר, קיים שר האוצר שיחה ב'לייב' פייסבוק יחד עם יו"ר ועדת חוקה ממפלגתו חבר הכנסת שמחה רוטמן. במהלך השיחה, אמר סמוטריץ' כי הקואליציה מעוניינת בהידברות עם האופוזיציה על נושא הרפורמה במערכת המשפט אך דווקא הם מסרבים לכל הידברות ושיח: "אנחנו רוצים הידברות, רוצים שיח. ברור שיש לנו מוקדי ליבה ברפורמה. אבל האופוזיציה לא מוכנה לגשת להידברות ברצינות".

סמוטריץ' הדגיש את מחוייבותו להעברת הרפורמה: "אפשר לצמצם את יריעת המחלוקת. יש דברים שאנחנו מוכנים לתקן. הלב הפועם של הדמוקרטיה הישראלית זה הכנסת. אין חוק שנכנס לוועדה ויוצא כפי שהוא נכנס. אנחנו רוצים את הדיון. יהיה בכנסת בוועדה. יהיה בחוץ, זה יכול להיות אצל הנשיא ובעוד פורומים. דבר אחד השגנו - כולם הבינו שצריך רפורמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות