בתגובה לנשיא הרצוג

יריב לוין: מוכן ומעוניין לקיים הידברות עם חברי אופוזיציה

שר המשפטים יריב לוין הגיב לנאומו של נשיא המדינה ואמר כי הוא מוכן להידברות עם האופוזיציה אך לא כתנאי וללא לעצור את הליכי החקיקה שיימשכו לבינתיים (בארץ)

לוין והרצוג, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין, הגיב לנאומו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג ואמר, "נאום נשיא המדינה התקיים בשעה שהשתתפתי בדיון בקבינט המדיני-ביטחוני. רק לאחר הדיון יכולתי לשמוע בקשב רב את דבריו. יש בהצעתו מרכיבים חיוביים, ויש בה גם מרכיבים שמנציחים את המצב הלא תקין הקיים".

לוין הצהיר כי למרות הרוב המוצק של הקואליציה ולמרות שבמקרי עבר השמאל לא התחשב כלל בדעת הימין, "כפי שאמרתי לכל אורך הדרך, אני מוכן ומעוניין לקיים הידברות אמיתית עם חברי אופוזיציה שיסכימו לכך, וכדאי להתחיל בהידברות זו מיד".

"על מנת שההידברות לא תהפוך לאמצעי לגרירת רגליים כדי לעכב ולמנוע רפורמה מהותית ומשמעותית במערכת המשפט, אין לקשור בין ההידברות והתקדמות הליכי החקיקה. לצד קידום החקיקה יש לכולנו מספיק זמן כדי שנוכל להידבר ולהגיע להבנות טרם הקריאה השנייה והשלישית", הבהיר לוין.

כזכור, הנשיא הרצוג נשא הערב (ראשון) נאום לאזרחי המדינה, ברקע הרפורמה המשפטית שמובילה הממשלה והמחאות החריפות כנגדה, והציע פשרה בעלת חמישה עקרונות בין התומכים בה ובין המתנגדים.

הרצוג קרא בדבריו לקואליציה לא להגיש את הצעת החוק כפי שהיא כעת בינתיים להצבעה ראשונה בכנסת. הוא טען כי "חבית הנפץ לפני פיצוץ" בעם, וכשידיו רועדות תיאר את מה שלדבריו מרגיש בנוגע לפילוג בעם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות