אחרי גרמניה, אוסטריה ומקסיקו: משלחת 'איחוד הצלה' חוזרת

שישה ימים אחרי הגעת משלחת 'איחוד הצלה' לטורקיה, ארגון ההצלה יחזור לישראל | גם המשלחות באוסטריה, אוסטריה ומקסיקו חזרו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

ב'איחוד הצלה' הודיעו לפני זמן קצר על החזרת המשלחת לישראל. ההחלטה מגיעה אחרי שגם במדינות מקסיקו, אוסטריה, גרמניה ואחרות החליטו להחזיר את המשלחות בשל חששות דומים.

על פי הפרסום ברשת BBC הבריטית עולה כי החששות שהביאו לחזרת המשלחת האוסטרית והגרמנית נובעות מהעובדה של מחסור באוכל שמגביר את מקרי האלימות נגד צוותי המשלחות בכדי לגנוב מהם דברי מאכל ומוצרי צריכה בסיסיים.

אמש הודיע באוסטריה על החזרה מיידית של חברי הצוות, אך בטורקיה התחייבו לתגבר את האבטחה מה שהשאיר אותם לעוד כמה שעות - אך כעת כלל המשלחות צפויות לחזור.

גנרל גרמני סיפר כי "יש קרבות פנימיים בין קבוצות באזורי האסון". לטענתו, נוצרה גם אלימות בין בני משפחה שרבו את מי משלחות החילוץ ינסו להציל קודם.

באיחוד הצלה הבהירו כי לאחר הערכות מצב בהן התברר לצערנו כי אפסו הסיכויים להציל חיי אדם נוספים, הוחלט פה אחד על חזרת המשלחת לארץ.

"ביממה האחרונה היו כמה מקרים נקודתיים של אזרחים שאיבדו את כל חייהם, והוציאו את זעמם על כלל כוחות החילוץ במקום. בשום שלב, לא היה איום ביטחוני כל שהוא על חברי המשלחת בכלל ועל היותם ישראלים בפרט".

עוד מסרו מ'איחוד הצלה': "מתנדבי איחוד הצלה פעלו ללא לאות למען הצלת חיי אדם מבין ההריסות באזור האסון בטורקיה, וקיבלנו על כך שבחים רבים מהתושבים המקומיים ומאנשי השלטון בטורקיה.

"הפעילות נעשתה בשת״פ מלא עם גורמי החוץ הישראלים, הטורקים, פיקוד העורף והקהילה היהודית בטורקיה. מתנדבי איחוד הצלה והנהלת הארגון ימשיכו לתת מענה מציל חיים והומניטרי בארץ ובעולם בכל מקום בו יהיה צורך בכך ובהתנדבות מלאה. בימים הקרובים נערכים באיחוד הצלה להוציא מטוס נוסף של סיוע רפואי והומניטרי לאזור האסון בטורקיה|.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות