בניגוד לשמועות ברשת

ההרוג לא נורה; עד ראייה בביקורת חריפה על המשטרה

בניגוד לחרושת השמועות ברשת, האברך שנהרג בפיגוע לא נורה על ידי מנטרלי המחבל • עד ראייה מותח ביקורת קשה על המשטרה: "השוטרים לא נתנו לאף אחד להתקרב לפצועים, כולם רעדו מפחד והשוטרים גירשו אותנו במקום לירות בו"

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בניגוד לחרושת השמועות ברשת, במשטרה ובבית החולים מבהירים כי האברך שנרצח בפיגוע, הי"ד, לא נהרג מירי של מנטרלי המחבל. לא נמצאו סימנים לפצעי ירי.

המשטרה פרסמה כי המחבל נהרג על ידי בלש שלא היה בתפקיד, אך עד ראייה מותח ביקורת חריפה, בשיחה עם חדשות 12. הוא טען כי כאשר ראה את המחבל בתחנה, ניסה לגשת ולעזור לפצועים אך סורב בידי אזרחים שנעמדו ליד רכב המחבל עם נשקים.

"היו פצועים זרוקים בכל השטח, ורצינו לגשת להגיש עזרה אבל המחבל ישב בתוך האוטו והיו שמועות שיש לו נשק. אחרי זה הגיעו שני אזרחים, עמדו עליו עם נשק, שאמרו לו 'אתה לא יוצא מהאוטו'".

"התחננו אליהם, 'יש פצועים בשטח, אנחנו רוצים לעזור'. היו אנשים של מד"א, אנשים של הכול... חוץ ממשטרה שהגיעה יותר מאוחר", הוסיף עד הראייה. "אמרנו לאזרחים - 'תירו בו ואנחנו נלך ונגיש עזרה', והם לא ירו בו. אחרי זה גם השוטרים... במקום לשמור על המחבל ולנטרל אותו".

עד הראייה הוסיף: "שוטר אחד בסוף הלך ונעמד לידו אבל לא ירה, הייתה שוטרת עם M16, אמרתי לה: 'את עם הנשק, עומדת לגרש אותנו? תני לנו להציל חיים ולכי את ותחסלי אותו, אנחנו לא יכולים לגשת לזירה' - והיא לא עשתה את זה".

העד לפיגוע הדריסה הוסיף: "לא ראיתי אם המחבל היה חמוש. הוא היה בריא, יכול היה לצאת מהאווטו, לפרק את כולנו, ולא הייתה לו שום בעיה עם זה. השוטרים לא נתנו לאף אחד להתקרב לפצועים, כולם רעדו מפחד והשוטרים גירשו אותנו במקום לירות בו. לא חבל על הילד שנהרג? לא חבל על הפצועים שמדממים בשטח? הנה השבוע נהרג מאבטח שהיה עם נשק והכול... היו פה ארבעה עם נשק וירו בו מאוחר מדי. אחרי שמישהו זרק עליו אבן, הוא בא לצאת מאוטו ורק אז ירו בו. במדינה הזו, חצי במדינה בלי נשק, ואלה שיש להם מפחדים להשתמש בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות