"שדה ניסוי"

ישראל תתערב? איראן משפרת באוקראינה את הכטב"מים

מכון מחקר בריטי שקיבל גישה לכלי טייס בלתי מאוישים שהפילו האוקראינים מפרסם דוח המעלה כי איראן משתמשת במלחמה באוקראינה לשיפור יכולות הכטב"מים שלה (בעולם)

(צילום: סוכנות הידיעות האיראנית)

איראן משתמשת במלחמה באוקראינה לשיפור יכולות הכטב"מים שלה – כך אמר היום (שישי) דמיאן ספליטרס, חוקר בכיר מארגון "Conflict Armamemt Research" הבריטי, שקיבל גישה לכמה כלי נשק שבהם רוסיה השתמשה באוקראינה.

על פי הדיווח של עמיחי שטיין, בין כלי הנשק גם הכטב"מים האיראנים מסוג שאהד 136 שהופלו על ידי האוקראינים. בריאיון מיוחד לכאן חדשות שטח ספליטרס את השיפורים שהאיראנים עשו בכטב"מים.

"יש שם מטען נפץ מרכזי ומסביב עוד 18 מטענים קטנים, שנועדו לגרום אפקט פגיעה ברדיוס של 360 מעלות", מסביר החוקר. "הוסיפו לכטב"מים גם רסיסים שיפגעו בכבלים חשמליים ובמבנה עצמו כדי לגרום כמה שיותר נזק ולפגוע ביכולת לתקן את המפעל או הבניין שנפגע".

לצוות החוקרים לא ידוע אם האיראנים שיפרו אותו במיוחד עבור הרוסים. אך הגרסה המשופרת של הכטב"ם מתאימה למטרות של הרוסים, שהן: פגיעה בתחנות כוח, בתשתיות ובמתקנים חיוניים ברחבי אוקראינה. הכטב"ם הנוכחי הרבה יותר קטלני כעת. הכטב"מים עברו שיפור, כך שהם יכולים גם לטוס בחופשיות רבה יותר ולעקוף מכשולים, כמו חסימות GPS.

אחרי פרסום התחקיר, בכירים אוקראינים אמרו לכאן חדשות כי זו הסיבה שישראל צריכה להגביר את הסיוע לאוקראינה. יועצו של שר ההגנה האוקראיני,

יורי סאק, הזהיר בשיחה עם כאן חדשות כי המל"טים שמשתמשים בהם באוקראינה יגיעו בסופו של דבר לישראל. לכן, לדבריו, "ישראל צריכה לסייע לאוקראינה בציוד נגד מל"טים, כדי ללמוד איך להתגונן נגדם. הדוח הנוכחי מראה כמה צדקנו".

דברים דומים אומר השגריר האוקראיני בישראלי, יבגן קורניצ'וק. "יש לנו אויב משותף שמשתמש באוקראינה כמגרש משחקים לבחון נשקים", הוא סבור. "לכן ישראל צריכה לסייע לנו הרבה יותר עם נשק הגנתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות