"מרגישים בקצות האצבעות"

מניין הנספים ברעידת האדמה חצה את ה-20,000 • גיבוש תכנית למקרה רעידה בישראל

בטורקיה ובסוריה מבכים את מותם של יותר מ-20,000 בני אדם באסון רעידת האדמה הכבד שהחריב ערים שלימות בתחילת השבוע • דיון ראשוני התקיים במטה לביטחון לאומי למקרה של רעידה בישראל • כ-40 אלף דירות באזורים בעלי סיכון יחוזקו בתכנית חירום (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הריסת האדמה בטורקיה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מספר ההרוגים ברעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה בתחילת השבוע בטורקיה חצה הלילה (חמישי) את ה-20,000 ובאופן רשמי עומד נכון לשעה 20:30 בערב שעון ישראל על 20,411, מרביתם בטורקיה והשאר בסוריה. ההערכה כי המספר יגדל.

מוקדם יותר היום הצליחה המשלחת הישראלית, אחרי 7 שעות של עבודה, לחלץ נערה בת 14 מההריסות. הילדה היא המחולצת ה-12 של הכוחות הישראליים שהגיעו לטורקיה בעקבות רעידת האדמה, באחת המשלחות הגדולות שיש במדינה. המשלחת מורכבת מפיקוד העורף, איחוד הצלה וגופים נוספים.

בארגון הבריאות העולמי אמרו כי טורקיה סובלת ממחסור חמור של משאבים ולכן ניצולים רבים שאיבדו את קורת הגג בה חיו עשויים לקפוא למוות או למות מחוסר במזון ומים.

בטורקיה אומרים כי התקווה למצוא ניצולים שעדיין חיים הולכת ופוחתת ככל שהזמן עובר, זאת אחרי שמוקדם יותר אמרו כי מדובר ב"יממה קריטית" שעשויה להשפיע על מספר ההרוגים הסופי.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהדורה המרכזית של חדשות 12 דווח הערב כי במטה לביטחון לאומי קיימו דיון ראשוני בעקבות רעידת האדמה הקשה, שבו סוכם לעבוד על תוכנית בנושא ההיערכות לרעידת אדמה חזקה בישראל.

עוד דווח בחדשות 12 כי התכנית תוגש לאישור ועדת השרים למוכנות העורף שתוקם בשבוע הבא, ואחריה תועבר לאישור הממשלה. גורם בכיר בממשלה אמר ל"חדשות 12": "אנחנו מרגישים את רעידת האדמה ההרסנית בקצות האצבעות - ועכשיו הזמן לפעול".

במסגרת התכנת יוקצו 3 מיליארד שקלים לחיזוק כ-40 אלף דירות ביישובים שקרובים למוקדים שנמצאים הכי הרבה בסיכון. מדובר בכעשר ערים בישראל.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רסאט גוזולו, ניצולה מרעידת האדמה סיפרה לרשת BBC הבריטית כי הייתה מתחת להריסות, עובדי ההצלה חילצו אותה תוך זמן קצר, אך לקח להם לטענתה שלושה ימים כדי להגיע לחלץ אותה.

עוד נטען כי בעיר ישנם אנשים רבים שסובלים מהיפותרמיה ובעיות בריאותיות אחרות שנגרמו מרעידת האדמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות