שביתה פוליטית

האוצר: מי שישבות נגד הרפורמה לא יקבל שכר

לקראת השביתה הצפויה ביום שני בשבוע הבא כנגד הרפורמה המשפטית, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר הודיע רשמית כי עובדים שיבחרו להשתתף בשביתה, לא יקבלו תשלום (בארץ)

מפגיני השמאל מול בית ראש הממשלה הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לקראת השביתה הצפויה ביום שני בשבוע הבא כנגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר הודיע הערב רשמית (חמישי) כי עובדים שיבחרו להשתתף בשביתה, לא יקבלו תשלום - אלא יצטרכו לנצל זאת מימי חופשה שנתית, או מימי מחלה שצבורים להם.

במכתב ההבהרה של אגף השכר נכתב: "בהמשך לפרסומים שונים בתקשורת בדבר כוונות לערוך מחאות שיבואו לידי ביטוי בהיעדרות מהעבודה, להלן, למען הסר ספק, ריענון הנחיות בנושא שבנדון, המשקפות מושכלות יסוד במשפט העבודה: אין לשלם שכר לעובד אשר ייעדר מעבודתו או שימנע מביצוע עבודתו. זאת, למעט אם מדובר בהיעדרות שמזכה בתשלום בהתאם לכללים הרגילים החלים לעניין זה (כגון: ניצול חופשה שנתית שאושרה מראש, או היעדרות עקב מחלה)".

גופים נוספים הודיעו כי לא ישתתפו בשביתה הפוליטית, יאיר כץ מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לנוכח פניות עובדים, ברצוני להבהיר כי ארגון עובדי תעשייה אווירית לא ייקח חלק בשביתה שתכליתה למחות מחאה פוליטית מימין או משמאל ואין בה לכדי פגיעה ישירה בזכויות עובדים".

גורמים בהסתדרות המשתייכים לשמאל, מתכוונים לעודד עובדים לשבות, זאת למרות שכרגע ההסתדרות אינה לוקחת חלק בשביתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות