סקר TGI: רדיו 'קול חי' ממשיך להוביל בשיעורי ההאזנה בקרב הציבור הדתי והחרדי גם בחציון השני של שנת 2022 - עם 6.9 אחוזי האזנה. במקום השני, רדיו 'קול ברמה' עם 4.8 אחוזי האזנה.
מנתוני הסקר עולה כי רדיו 'קול חי' עלה מ-4.9% בחציון הראשון של 2022 ל-6.9% בחציון השני של 2022. רדיו 'קול ברמה', לעומת זאת, עלה מ-3.5% בחציון הראשון של 2022 ל-4.8%.
בגזרת תחנות המוזיקה, רדיו 'קול חי מיוזיק' מוביל עם 6.4 אחוזי האזנה בחציון השני של 2022 לעומת רדיו 'קול פליי' עם 4.6 אחוזי האזנה בחציון השני של 2022.
מנתוני הסקר עולה כי רדיו 'קול חי מיוזיק' עלה מ-4.5% בחציון הראשון של 2022 ל-6.4% בחציון השני של 2022. רדיו 'קול פליי' של 'קול ברמה', לעומת זאת, עלה מ-2.7% בחציון הראשון של 2022 ל-4.6%.
בחישוב שנתי, רדיו 'קול חי' זכה בשנת 2021 ל-5.3 אחוזי האזנה ובשנת 2022 עלה ל-5.9 אחוזי האזנה. רדיו 'קול ברמה', זכה בשנת 2021 ל-3.6 אחוזי האזנה ובשנת 2022 עלה ל-4.2 אחוזי האזנה. רדיו 'קול חי מיוזיק' עלה מ-4.8% בשנת 2021 ל-5.5% בשנת 2022 ואילו רדיו 'קול פליי' עומד על 3.6 אחוזי האזנה בשנת 2022.
תחנת הרדיו 'גלי ישראל' עלתה מ-4.3 אחוזי האזנה בחציון הראשון של 2022 ל-6.6% בחציון השני של 2022. בחישוב שנתי, בשנת 2021 קיבלה התחנה 3.5 אחוזי האזנה ובשנת 2022 עלתה ל-5.5 אחוזי האזנה.
תחנת הרדיו 'כאן מורשת', עלתה מ-3.7 אחוזי האזנה בחציון הראשון של 2022 ל-5.4% בחציון השני של 2022. בחישוב שנתי, בשנת 2021 קיבלה התחנה 4.0 אחוזי האזנה ובשנת 2022 עלתה ל-4.6 אחוזי האזנה.
ניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים
שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית בשנת 2022 עומד על 42.1% בקריאת עיתוני יום חול לעומת 44.3% ב-2021 ו-48.5% בקריאת עיתוני סופ"ש בינואר-דצמבר 2022 לעומת ינואר - דצמבר 2021 בה שיעור הקריאה עמד על 51.8%. שינוים אלו הינם מובהקים סטטיסטית.
סקירת שיעורי קריאת עיתונים – יום חול ממוצע וסוף שבוע
ברמה השנתית (ינואר – דצמבר 2022 )
העיתון ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה 28.0% לגיליון יום חול ממוצע לעומת 31.0% במהלך ינואר - דצמבר 2021.
שיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 21.6% ביום חול ממוצע במהלך ינואר - דצמבר 2022 לעומת 23.9% במהלך ינואר - דצמבר 2021. הפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע מוביל ישראל היום במונחים שנתיים במהלך ינואר - דצמבר 2022 עם שיעור חשיפה של 28.3% לעומת 31.9% בתקופה קודמת (ינואר - דצמבר 2021).
שיעור החשיפה של העיתון ידיעות אחרונות במהלך ינואר - דצמבר 2022 הינו 26.8% בהשוואה ל-29.8% בתקופה קודמת (ינואר - דצמבר 2021). הפער בין העיתונים בסוף שבוע במונחים שנתיים אינו מובהק סטטיסטית.
ניתוח חצי שנתי: יולי - דצמבר 2022 - בהשוואה לינואר - יוני 2022
במונחים חצי שנתיים
בעיתוני יום חול, העיתון ישראל היום מוביל באופן מובהק עם חשיפה 27.8% ביום חול ממוצע (ירידה לא מובהקת מ-28.3% במחצית קודמת). ידיעות אחרונות רושם עלייה בחשיפה ל-23.2% - לעומת 20.0% במחצית הקודמת (העלייה מובהקת). הפער בין העיתונים ביום חול במונחים שנתיים הינו מובהק סטטיסטית.
בעיתונות סוף השבוע, מוביל ישראל היום עם שיעור חשיפה של 27.6% ביולי - דצמבר 2022 לעומת 29.1% במחצית הקודמת (ירידה לא מובהקת). ידיעות אחרונות רשם עלייה שאינה מובהקת ל-27.4% - בהשוואה ל-26.2% במחצית הקודמת. הפער בין עיתוני סופ"ש בתקופה זו אינו מובהק סטטיסטית.
האזנה לרדיו
שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע ירד ל-63.2% (ינואר - דצמבר 2022) בהשוואה ל-64.6% (ינואר - דצמבר 2021).
במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו עליה שאינה מובהקת בשיעור האזנה הכולל ל-36.6% בהשוואה ל-36.1% בתקופה הקודמת (ינואר – דצמבר 2021).
תחנות גל"צ (גלי צה"ל וגלגל"צ בנטרול חפיפה) רשמו ירידה מובהקת ל-36.6% בינואר – דצמבר 2022 בהשוואה ל-38.5% בתקופה קודמת ( ינואר – דצמבר 2021) .
תחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א רשמו עלייה בשיעורי ההאזנה מ-28.5% ב-2021 ל-29.3% ב-2022 (עלייה שאינה מובהקת סטטיסטית), כמו כן התחנות האזוריות המשווקות על ידי אס מדיה רשמו עלייה מ-10.9% ב-2021 ל-12.8% ב-2022 (עלייה מובהקת סטטיסטית).
במונחים חצי שנתיים נרשמת ירידה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 35.7% ביולי – דצמבר 2022 בהשוואה ל-37.5% בינואר - יוני 2022 (ירידה מובהקת).
תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה (מובהקת) ל-36.0% ביולי - דצמבר 2022 לעומת 37.3% בינואר – יוני 2022 .
תחנות האזוריות המשווקות על ידי שפ"א רשמו עלייה בשיעורי ההאזה מ-27.9% בינואר-יוני 2022 ל-30.6% ביולי-דצמבר 2022 (עלייה מובהקת סטטיסטית), התחנות האזוריות המשווקות על ידי אס מדיה רשמו עלייה מ-11.1% בינואר-יוני 2022 ל-14.4% ביולי-דצמבר 2022 (עלייה מובהקת סטטיסטית).
אודות הסקר
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.634 מיליון נפש.