ממייסדי החטיבה

עשרה מחוסלים: נקבע מות מחבל נוסף שנפצע במבצע בג'נין

כשלושה ימים לאחר מבצע הטיהור של צה"ל במחנה הפליטים בג'נין נקבע מותו של מחבל עשירי - אל סעדי, שהשתתף בפיגועים רבים בארץ (צבא)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הלוויה בג'נין. אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

עומר טארק עלי אל-סעדי, מחבל פלסטיני בן 24, שנפצע באורח קשה במהלך מבצע כוחות הביטחון בסוף השבוע האחרון במחנה הפליטים ג'נין - מת היום (ראשון) מפצעיו. כך הודיע משרד הבריאות הפלסטיני.

בכך עלה מספר המחוסלים במבצע לעשרה בסך הכול. מדובר במספר גבוה של מחבלים הרוגים במבצע אחד - מה שהוביל לירי רקטות מרצועת עזה בסוף השבוע.

המחבל אל סעדי, לפי הדיווח ב-Ynet, נחשב לאחד ממייסדי חטיבת ג'נין, והוא חבר בולט בג'יהאד האיסלאמי. הוא השתתף בפיגועי ירי רבים נגד חיילים ויעדים ישראליים.

בג'יהאד הספידו אותו, ואמרו שהצטרף לחבריו לדרך. "היינו עדים ללוחם אמיץ בשדה הקרב אל מול הכיבוש", אמרו, וטענו כי מותו "יסלים את ההתקוממות".

בהודעה משותפת מטעם ארגוני הביטחון נאמר: "המבוקשים שחוסלו, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים. במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם".

עוד נכתב: "אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים. במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו. הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות