פסק דין דרעי

השר מיכאל מלכיאלי מאשים: בג"צ במסע נקמנות בדרעי שהפיל את השמאל

לקראת הכרעת בג"צ בעתירות נגד אריה דרעי, התארח השר מיכאל מלכיאלי באולפן 'כיכר השבת' ותקף בחריפות את שופטי בג"צ בטענה כי מונעים מנקמה בדרעי בשל כך שהפיל את ממשלת השמאל והקים את גוש הימין • צפו בריאיון המלא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

לקראת הכרעת בג"צ בעתירות נגד אריה דרעי, התארח השר מיכאל מלכיאלי באולפן 'כיכר השבת' ותקף בחריפות את שופטי בג"צ בטענה כי מונעים מנקמה בדרעי בשל כך שהפיל את ממשלת השמאל והקים את גוש הימין. צפו בריאיון המלא.

תחילה מתייחס מליכאלי על עצם הדיון האם לפסול את אריה דרעי ואומר: "כל מי שעקב לאורך כל תקופת החקירה, אף אחד לא חשב שבית המשפט ייקח את זה למקום הכל כך קיצוני. משפטנים רבים טענו שאין פה דיון של קלון, אריה דרעי סיכם הכל גם מול בית המשפט. בגלל שהחוק לא היה ברור - חידדו את החוק עוד יותר, אף אחד לא העל העל דעתו שבג"צ ייקח את זה למקום הקיצוני ביותר".

לדבריו: "אם לא היה את הרפורמה של יריב לוין - בית המשפט היה מתנהג אחרת, יש פה מסע נקמנות של בית המשפט ביריב לוין דרך אריה דרעי, מסע נקמנות בארבע מאות אלף מצביעים".

מלכיאלי מגביר את המתקפה על בית המשפט: "בית המשפט לקח צד, בכנסת יש קואליציה שיושבת בצד אחד ואופוזיציה בצד אחר, היום בית המפשט לקח צד, הוא לקח צד נגד הפרומה של הממשלה. בעצם בג"צ דרך הממשלה".

לדבריו: "יש פה נקמנות באריה דרעי שהפיל את ממשלת השמאל המסוכנת שהייתה כאן, נקמנות באריה דרעי שהקים את ממשלת הימין, בג"צ - שחקן פוליטי, חד משמעי".

השר מש"ס אומר כי אם דרעי אכן ייפסל הרי ש"הכנסת תצטרך לקדם את החקיקה בלי קשר לאירוע דרעי כמה שיותר מהר כי הז רצון העם. אנחנו לא ניתן לעצלנות - אנחנו נמצא בצורה יסודים ומקצועית בכנסת, לא נקבל עצלנות של לוחות זמנים. אני חושב שחודשיים זה הרבה מאוד זמן".

השר מיכאל מלכיאלי בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

מלכיאלי מוסיף: "יישבו שם 11 שופטים שמעולם לא למדו מה היא סבירות, והם יקבלו את ההחלטה בשם מי? ארבע מאות מצביעי ש"ס, 2.5 מיליון מצביעי הימין? לא מקובל".

לדבריו: "שש שנים אריה דרעי נרדף ונחקר, לא רק הוא, הוא ומשפחתו. היה לנו מה לומר ושתקנו. יש תהליך של חקירה - אמרנו לא נפריע. דרעי שיתף פעולה. התקבלה החלטה - היה ברור לנו שאין עכברון. ואז בית המשפט הלך להתיישב בספסלי האופוזיציה, קבע את מקומו בכנסת, אומר שרצון העם פחות מטריד אותי, חיי החיילים בקרב -פחות מעסיקים אותי, נקמנות בדרעי? מעניין אותי".

"אנחנו חלק מהממשלה, חלק מהקואליציה, וככאלה אנחנו צריכים לקדם את שינויי החוק הנכונים והמקצועיים ביותר. אריה דרעי ייתכנס עם מועצת החכמים, יקבלו את ההחלטות, אנחנו חזקים בקואליציה, היא טובה", אומר השר לשירותי דת באשר לשאלת יציבות הקואליציה במידה ודרעי ייפסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות