בגיל 99

ברוך דיין האמת: אמו של המשב"ק המיתולוגי הלכה לעולמה

מרת הינדא צירל כץ ע"ה, אמו של המשב"ק המיתולוגי לבית ויז'ניץ - הלכה לעולמה בערב שבת בגיל 99. 'כיכר' עם קווים ראשונים לדמותה (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מענדי קורנט ו-shutterstock)

בירושלים נפטרה ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, האישה החשובה מרת הינדא צירל כץ ע"ה, אמו של המשב"ק המיתולוגי לבית ויז'ניץ, הרה"ח רבי הערשל כץ. בת 99 הייתה בפטירתה.

המנוחה, אשר עוד זכתה לראות בחייה את הרבי ה'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, נולדה ברומניה להוריה לבית משפחת הערלניג ז"ל. בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרה"ח רבי יוסף אריה כץ זצ"ל - ויחד הקימו השניים את משפחתם לתפארת.

בהמשך חייה, לאחר שעברה את השואה האיומה, עלתה עם בעלה לישראל. כאן היא התיישבה תחילה בעיר קרית גת, שם בעלה עבד לפרנסתו כשוחט מוכר, ולאחר מכן היא עלתה להתגורר בירושלים בדירה ברחוב חנה בעיר.

בקרב בני המשפחה מספרים כי סבתם המנוחה זכתה להיות בצלילות הדעת עד לרגעיה האחרונים, עת השיבה את נשמתה ליוצרה, כך זאת ימים ספורים בלבד לאחר שנפגשה עם חברתה, יחד עימה היא עברה את השואה.

בפטירתה הותירה אחריה מאות צאצאים, בנים, חתנים, נכדים ונינים ההולכים בגרך התורה והחסידות. הלווייתה תתקיים הערב - מוצאי שבת בשעה 22:00 בבית ההלוויות שמגר, להר המנוחות.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות