הביקורת הציבורית השפיעה?

גורמים בכירים בליכוד: מסתמן ריכוך במהפכה המשפטית של לוין; "לא חייבת להיות קיצונית"

בצל המחאה הציבורית הגדולה ולקראת הפגנת המחאה בתל אביב, במפלגת השלטון מנסים להוריד את ובה הלהבות • גורמים בכירים בליכוד מבהירים כי הרפורמה כפי שהוצגה אינה סופית וכי נתונה למשא ונתן • נתניהו בערב שבת: "קיבלנו מנדט ברור מהציבור" • לפיד: "לא קיבלת מנדט להרוס את הדמוקרטיה" (משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ויריב לוין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בצל הסערה הציבורית הרחבה, גורמים בכירים מאוד בליכוד הבהירו כי הרפורמה המשפטית שהציג לפני כשבוע וחצי שר המשפטים החדש יריב לוין - אינה סופית וכי יהיו בה שינויים. כך חשף אמש עמית סגל ב'אולפן שישי' בחדשות 12.

לפי הדיווח, הגורמים הליכוד אמרו כי התכנית לא הוגשה כפי שהיא אלא יש "מרחב לתמרון". הערב (מוצאי שבת) צפויה הפגנת ענק נגד הרפורמה.

בחדשות 12 דווח כי התכנון המקורי בליכוד היה לאשר בקריאה ראשונה את כל החקיקה של לוין, ורק לאחר מכן לנהל משא ומתן סביב הרפורמה. יתכן כי הביקורת הנרחבת והקשה הובילה לשינוי בתכנית.

כך או כך, דווח בחדשות 12, השינויים במערכת המשפט יהיו משמעותיות, אך אינו בהכרח יהיו רדיקליות.

נתניהו מתייחס לרפורמה

זמן קצר לפני כניסת השבת, פרסם ראש הממשלה נתניהו התייחסות מצולמת לרפורמה המשפטית, וקרא להרגעת הרוחות לקראת הפגנת השמאל והאופוזיציה במוצ"ש. לדברי נתניהו, "רוב גדול בציבור מסכים שיש צורך לערוך תיקונים במערכת המשפט ואכיפת החוק. דיברנו על זה לפני הבחירות וקיבלנו על כך מנדט ברור מהציבור".

נתניהו אמר: "התיקונים צרכים להיעשות באחריות ובשיקול דעת, תוך שמיעת כל העמדות. וזה בדיוק התהליך שיקרה עכשיו בבית המחוקקים.

"אני מציע לכולם להרגיע את הרוחות ולהיכנס לדיון ענייני. כשאומרים שהתיקון הכי קטן זה הרס הדמוקרטיה, זה לא רק טיעון לא נכון - זה גם טיעון שלא נותן אפשרות להגיע להבנות שרצוי להגיע אליהן בהדברות עניינית בכנסת ישראל".

לדבריו, "אני רוצה להרגיע אתכם. דמוקרטיה בנויה מאיזון ראוי בין שלוש הרשויות והאיזון הזה קיים בכל הדמוקרטיות בעולם, הוא גם התקיים בישראל בחמישים שנותיה הראשונות".

נתניהו תהה: "אז לא הייתה כאן דמוקרטיה? אז לא הייתה הגנה ראויה לזכויות מיעוט? ברור שכן, וכך יהיה גם אחרי הרפורמה, לטובת כל אזרחי ישראל. שבת שלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות