תומכי האופוזיציה בעד מרי אזרחי

הסירוב לנאום - והסקר המפתיע: מדוע לפיד לא ישתתף בהפגנת השמאל?

כרבע עד שליש מבוחרי יש עתיד והמחנה הממלכתי תומכים בחלקים נרחבים של הרפורמה המשפטית | לפיד וגנץ רצו לנאום - וקיבלו תשובה שלילית מהמארגנים | באופוזיציה התלבטו אם לארגן הפגנה נפרדת - ולפיד החליט לא להגיע להפגנה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד וח"כ בני גנץ התלבטו האם להגיע להפגנת השמאל נגד הממשלה ונגד הרפורמה המשפטית. בסופו של דבר, גנץ הודיע כי ישתתף ואילו לפיד צפוי להיעדר.

ברקע, בקשה של ראשי המפלגות לנאום בהפגנה - בקשה שנתקלה בסירוב של המארגנים. באופוזיציה שקלו לקיים הפגנה נפרדת, אך בסוף בחרו שלא לעשות כן.

יו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי יגיע להפגנת השמאל ואילו יו"ר יש עתיד ייעדר, אך במפלגה מסרו כי ח"כים ופעילים יגיעו - ויפגינו נגד הרפורמה המשפטית.

הסוקר שלמה פילבר מדיירקט פולס, צייץ הבוקר (שישי) בחשבון הטוויטר שלו כמה נתונים מפתיעים המלמדים כי רבים ממצביעי מפלגות השמאל שבאופוזיציה - דווקא תומכים ברפורמה.

פילבר כתב: "לא סתם לפיד וגנץ התלבטו האם להגיע להפגנה במוצ"ש. המספרים מראים כי כרבע עד שליש מבוחריהם תומכים בחלקים נרחבים של רפורמת יריב לוין. כמו בסעיפים לשינוי דרך בחירת השופטים או בהגבלת ביהמ"ש העליון לפסול חוק רק ברוב מיוחס של 80% מכלל שופטי העליון".

על פי נתוני הסקר, "51% מבוחרי המחנה הממלכתי, ו 45% מבוחרי לפיד בעד הגבלת כהונת נשיא ביהמ"ש העליון וסגנו לשש שנים. כך גם 39% מבוחרי העבודה ואפילו 29% מבוחרי מרצ".

"גם לסעיף ברפורמה שמציע לשנות את משקל שהשופטים בוועדה הבוחרת אותם, ולהרחיב את הגוף הבוחר לעוד נציגי של ועדות בכנסת והציבור, יש תמיכה של 31% בוחרי גנץ ו 27% בוחרי לפיד, 25% מבוחרי העבודה ואפילו 19% מבוחרי מרצ".

עוד כותב פילבר כי "כך גם בהצעה כי ביהמ"ש העליון יוכל לבטל חוק של הכנסת רק ברוב של 80% של כלל שופטי ההרכב המלא. 44% מבוחרי גנץ ו 33% מבוחרי לפיד - תומכים".

"התמיכה של בוחרי האופוזיציה יורדת משמעותית בהצעות לביטול עילת הסבירות וחקיקת פסקת התגברות ברוב של 61 חכ"ים. כאן הציבור חצוי ומתכנס חזרה למבנה דומה מחנות הפוליטיים בכנסת".

יצוין כי בסקר של פילבר ודיירקט פולס שפורסם אמש בערוץ 14, נשאלו המשיבים באיזו מידה אתם מסכימים או לא מסכימים עם הקריאות שנשמעות כי "צריך להבעיר את הרחובות", וקריאות למרי אזרחי ומלחמת אחים?

מבין תומכי הקואליציה, 7% בלבד הסכים עם הקריאות, לעומת לא פחות מ-52% מתומכי האופוזיציה שתמכו בקריאות למרי אזרחי ומלחמת אזרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות