ההסתבכות של ביידן

התובע הכללי בארה"ב: ביידן ייחקר על פרשת המסמכים

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, הודיע כי פרשת מציאת המסמכים המסווגים בבית הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ובמשרדו הקודם תיחקר וכבר מונה תובע לכך (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

התובע הכללי של ארצות הברית, מריק גרלנד, הודיע כי פרשת מציאת המסמכים המסווגים בבית הנשיא האמריקני ג'ו ביידן ובמשרדו הקודם תיחקר.

בנאומו אמר גרלנד כי "מונה תובע מיוחד שקיבל אישור לחקור כל אדם או ישות שעלולים להפר את החוק". ביידן הצהיר כי הוא "משתף פעולה באופן מלא ומוחלט".

התובע שמונה לתפקיד הוא רוברט הור, תובע ממרילנד אשר מונה לתפקידו על ידי דונלד טראמפ.

היועץ של ביידן, ריצ'רד סאובר אמר הערב כי אחרי שמקבץ המסמכים הראשון התגלה בנובמבר במשרד במכון מחקר בוושינגטון שבו עבד ביידן עד תחילת 2020, החליטו אנשי הנשיא לערוך חיפוש במקומות נוספים הקשורים אליו כדי לוודא שאין גם בהם מסמכים מסווגים שאמורים היו להימסר לארכיון הלאומי. הוא אמר כי בחיפוש הנוסף הזה נמצא "מספר קטן" של מסמכים עם סימנים המגדירים אותם "מסווגים". לדבריו רובם אותרו במחסן בביתו של ביידן בעיר ווילימינגטון, ומסמך נוסף נמצא בחדר סמוך.

כזכור, משרד המשפטים של ארצות הברית פתח לפני יומיים בחקירה נגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעקבות העובדה שנמצאו מסמכים מסווגים במשרד הישן של ביידן, שייתכן ונשמרו בניגוד לחוק, הלילה נחשף בתקשורת האמריקנית, כי נמצא קובץ נוסף.

על פי הדיווח של רשת NBC, עורכי דינו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מצאו קובץ נוסף של מסמכים מסווגים, הפעם במיקום שונה מהמשרד בוושינגטון שבו נמצאו המסמכים הקודמים.

לפני יומיים אישרו בבית הלבן , כי עורכי דינו של הנשיא מצאו במשרד אשר שימש אותו בעבר כמה מסמכים מסווגים מהתקופה בה שירת כסגן הנשיא.

על פי החוק בארצות הברית, חל איסור על נשיא ארצות הברית ועל סגנו לקחת מסמכים מסווגים ומוכרים מתקופת כהונתם. על פי החוק, עליהם להעביר את כלל המסמכים בתום הקדנציה לידי הארכיון הלאומי.

כזכור, גם נגד טרמאפ נפתחה חקירה לפני כמה חודשים בדיוק באותו המקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות