מענקי הקורונה

יו"ר ועדת הכספים סיכם עם רשות המסים: הסרת עיקולים ופריסת תשלומים למחזירי מענקי הקורונה

לאחר שחשבונותיהם של בעלי עסקים רבים שניזוקו בתקופת הקורונה בשיעור הפחות מ-40% וחויבו להשיב את המענקים אותם קיבלו, הצליח יו"ר ועדת הכספים משה גפני להגיע להבנות עם רשות המסים: העיקולים יוסרו, ייתנו הסדרי תשלומים נוחים (כלכלה, בארץ)

איצלה כץ | כיכר השבת |
עסקים סגורים בתקופת הקורונה (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)

בשורה לבעלי העסקים: יושב ראש ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) השיג הבנות עם רשות המסים לפיהן, יסרו העיקולים מבעלי עסקים שקיבלו מענקי קורונה אך ניזוקו בפועל בשיעור הפחות מ-40%. כזכור, בתקופת הקורונה בה נאלצו מרבית בעלי העסקים להשבית את העסקים שלהם בעקבות הסגרים שהוטלו על ידי המדינה, העניקה המדינה 'מענקי קורונה' לכל בעל עסק שהצהיר על ירידה ברווחים בשיעור של 40% לפחות.

רבים מבעלי העסקים מיהרו להצהיר על הפסדים כאלה ואחרים המזכים אותם במענקים, אולם בפועל, בסיום שנת המס, התברר לחלקם כי הירידה ברווחים הסתכמה בשיעור הפחות ממה שהצהירו בזמן הגשת בקשה למענק. חלקם ניזוקו בשיעור של 'רק' 38%, והרשות המסים החלה בהליך גביית המענקים שניתנו בטעות.

בנין רשות המסים בשכונת גבעת שאול בירושלים (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90)

אלא שבעלי עסקים רבים 'אכלו' את הכסף על הוצאות סדירות ולא נותרה להם האפשרות להחזיר את סכומי המענקים שהצטברו במקרים רבים לסכומים של עשרות אלפי שקלים ואף יותר, דבר שהוביל לעיקול חשבונותיהם על ידי רשות המסים וההוצאה לפועל.

כעת כאמור, בלחץ יו"ר ועדת הכספים בשיתוף שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), הושגו מספר הבנות עם רשות המסים. הראשונה שבהם היא שיוענק זמן עד סוף פברואר 2023 (בעוד כחודש וחצי) להגיש השגות על התביעה להחזרים. בעלי עסקים יוכלו להגיש השגות מנומקות מדוע לטענתם אינם צריכים להשיב את המענקים. גם כלפי אלו שיחויבו בכל זאת להשיב את המענקים יינתנו הקלות, הן בפריסת תשלומים נוחה יותר של עד 12 תשלומים והן בהסרה מיידית של העיקולים שכבר הושמו על חשבונותיהם של חייבים רבים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. ברקע - שני עוזריו של יו"ר ועדת הכספים (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני הגיב על ההישגים וההבנות מול רשות המסים: "אני שמח שרשות המיסים נענו לדרישתנו, היות ומדובר במצוקה קשה של העצמאים שנדרשים להחזיר את כספי המענקים. בהסכמה עם שר האוצר סמוטריץ' שהשתתף בדיון בועדה ורשות המיסים - העיקולים יוקפאו בחודשיים ופריסת התשלומים תהיה ל-12 חודשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות