במקום אחר

ממשיך להסתבך: עוד קובץ מסמכים התגלה אצל ביידן

ההסתבכות של נשיא ארה"ב נמשכת: לאחר שביום שלישי נמצאו מסמכים מסווגים מתקופת הסגנות של הנשיא ביידן, הלילה דווח כי נמצא קובץ נוסף של מסמכים, שהיה במשרד אחר (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב, ביידן (צילום: שאטרסטוק)

משרד המשפטים של ארצות הברית פתח לפני יומיים בחקירה נגד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בעקבות העובדה שנמצאו מסמכים מסווגים במשרד הישן של ביידן, שייתכן ונשמרו בניגוד לחוק, הלילה נחשף בתקשורת האמריקנית, כי נמצא קובץ נוסף.

על פי הדיווח של רשת NBC, עורכי דינו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מצאו קובץ נוסף של מסמכים מסווגים, הפעם במיקום שונה מהמשרד בוושינגטון שבו נמצאו המסמכים הקודמים.

לפני יומיים אישרו בבית הלבן , כי עורכי דינו של הנשיא מצאו במשרד אשר שימש אותו בעבר כמה מסמכים מסווגים מהתקופה בה שירת כסגן הנשיא.

על פי החוק בארצות הברית, חל איסור על נשיא ארצות הברית ועל סגנו לקחת מסמכים מסווגים ומוכרים מתקופת כהונתם. על פי החוק, עליהם להעביר את כלל המסמכים בתום הקדנציה לידי הארכיון הלאומי.

בהצהרה לתקשורת אמר יועצו הבכיר של הנשיא ביידן כי "הבית הלבן משתף פעולה עם הארכיון הלאומי ועם משרד המשפטים בנוגע לגילוי מה שנראה כרישומי ממשל אובמה-ביידן, כולל מספר קטן של מסמכים עם סימונים מסווגים".

על פי הדיווחים בארצות הברית, המסמכים נמצאו לפני קצת יותר מחודשיים, כשלטענת עורכי דינו של ביידן, בזמן שארזו את המשרדים במרכז ביידן לקראת מעבר, נמצאו המסמכים - מה שהוביל לדיווח מיידי לרשויות.

כזכור, לפני מספר חודשים נפתחה חקירה דומה, נגד הנשיא הקודם דונלד טראמפ, אחרי שלקח על פי החשד בניגוד לחוק כמות גדולה של מסמכים מסווגים. אצל טראמפ, עורכי דינו מסרו 38 מסמכים, אלא שאחרי חיפוש של אנשי ה-FBI נמצאו יותר מ-100 מסמכים מסווגים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות