"לא תתאפשר הסתה"

המשטרה עדכנה את בן גביר: כך נערכים להפגנות השמאל

השר איתמר בן גביר נועד עם המפכ"ל ובכירי המשטרה לדון בסוגיית שחרור המחבלים וההיערכות להפגנות השמאל; המשטרה פרסה את היערכותה והובהר כי לא תתאפשר הסתה פרועה או פגיעה בשוטרים (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השר איתמר בן גביר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי התכנסו אחר הצהריים (שלישי) יחד עם בכירים במשטרת ישראל ובמשרד לביטחון לאומי, לדון בסוגיית שחרור המחבלים ובהפגנות השמאל.

תחילה דנו המשתתפים בסוגיית הטיפול בשחרור המחבל כרים יונס והצפי לשחרורו של שותפו לרצח החייל אברהם ברומברג ז"ל בעוד מספר ימים, והוחלט כי משטרת ישראל תפעל בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה ולא תאפשר תמיכה ועידוד של טרור או פעולות של תמיכה בארגוני טרור או הזדהות עם מעשי טרור.

בהודעה המשותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נאמר כי "במקרה כזה משטרת ישראל תפעל למנוע הפרת החוק ולמצות את הדין עם מפרי החוק", עוד צוין כי "האירועים סביב שחרורו של כרים יונס נחקרים".

לאחר מכן דנו המשתתפים בהפגנות השמאל, המשטרה דיווחה לשר על התארגנותה לקראת המחאות הצפויות בסוף השבוע.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו, ומשטרת ישראל הבהירה כי היא תיערך באופן שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים.

עוד הובהר, כי ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, והמשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם.

כזכור, השר בן גביר הנחה את המפכ"ל לעצור מפגינים שיתפרעו ויחסמו כבישים. "מי שחוסם כביש ומתפרע – צריך להיעצר", אמר בן גביר בישיבת הסיעה. לפי הפרסום ב'חדשות 12', בן גביר הנחה את המשטרה להחמיר את התנהלותה נגד המפגינים, בין היתר בהפעלת מכת"זיות בהפגנות בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות