פיצוי או סתימת פיות?

גלית דיסטל אטבריאן קיבלה תיק "מלא" או ריק?

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, תמונה לשרת ההסברה, אלא שלא ברור האם מדובר בתיק עם סמכויות ותקציבים או שרק בתואר ריק וחסר משמעות מעשית (פוליטי)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אחרי הרעש הגדול של מינוי השרים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי החליט למנות את חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן לתפקיד שרת ההסברה ואת חברת הכנסת מאי גולן לשרה במשרד ראש הממשלה, התפקיד הקודם שהיה בידיה של דיסטל אטבריאן.

כרגע השאלה המשמעותית היא האם מדובר בתיק אמיתי עם סמכויות משמעותיות או שמדובר בקישוט אותו מעניק נתניהו לחברת הכנסת שהייתה נאמנה לו לאורך השנים האחרונות.

מדובר במשרד שפורק בתקופת ממשלת בנט-לפיד וכל תקניו הועברו לידי משרד החוץ. השר האחרון בתיק היה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן.

חלק גדול מתקני המשרד, 13 מתוך 20, בעבר היו קשורים למלחמה ב-BDS והם יועברו ככל הנראה על פי החלטת הממשלה לידי שר התפוצות, עמיחי שיקלי שיהיה אחראי על המאבק ב-BDS, כך שלא ברור מה יהיה בידיה של דיסטל אטבריאן והאם שבעת התקנים הנוספים יועברו לידיה או יועברו לידיו של השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר.

על פי הערכות מסוימות, דיסטל אטבריאן אולי תקבל את לידיה את לפ"מ - לשכת הפרסום הממשלתי, המחזייקה בתקציבי פרסום נאים במיוחד ו-60 תקנים. ייתכן גם והיא תקבל את השליטה על לע"מ - לשכת העיתונות הממשלתית עם 50 תקניה, שני הגופים מחוברים היום למשרד ראש הממשלה.

גוף נוסף שאולי יכול להתאים למשרד החדש-ישן הוא מערך ההסברה הלאומי שגם הוא נמצא היום בידי משרד ראש הממשלה ובו 30 תקנים. מדובר בגוף משמעותי וחשוב ולא בטוח שנתניהו יהיה מוכן לוותר על השליטה בו.

התשובות לשאלות אלו יינתנו כאשר הממשלה תאשר את הצעת הקמת המשרד ואז נוכל לדעת האם חברת הכנסת הנאמנה באה על שכרה או שמדובר בתואר ריק וחסר משמעות מעשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות