מחאה סוערת מאוד

רמזור ופחי אשפה שרופים; שוטרים מתקשים לפנות מפגינים

מאות מפגינים בירושלים בעקבות הארכת מעצרו של החשוד בהצתת חנות הסלולר בעיר לפני כחודשיים. המפגינים דורשים לשחררו לברית (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

ברחוב יחזקאל בירושלים הפגינו הערב (חמישי) מאות חרדים קיצונים בעקבות הארכת מעצרו של החשוד בהצתת חנות הסלולר בירושלים לפני מספר חודשים. הפגנות דומות נערכו במקביל גם בבית שמש ברחוב נהר הירדן ובבני ברק באזור כביש 4, אם כי בשני המקומות הללו ההפגנות היו קטנות באופן משמעותי.

ההפגנה בירושלים הייתה סוערת במיוחד. מאות קיצונים בהיקף חריג הגיעו להפגין והתעמתו עם שוטרים, שהתקשו לפנות אותם. במהלך ההפגנה הציתו המוחים פחי השפה ורמזור במקום.

לבנו של החשוד במעורבות בהצתת חנות הסלולר, הכלוא ובעקבותיו נערכות ההפגנות, עתיד להתקיים ברית מילה בזמן הקרוב לאחר שרעייתו ילדה אמש בן. דרישת המפגינים היא כי ישחררו את החשוד לברית המילה. ביום ראשון הקרוב צפויה המשטרה לבקש את הארכת מעצרו בימים נוספים.

המחאות הסוערות, הערב
המחאות הסוערות, הערב

במשטרה מסרו הערב כי "כוחות המשטרה פועלים לטיפול בהפרות סדר במרכז ירושלים. עשרות מפרי סדר חסמו צירים הבעירו עמוד רמזור ופחים, ויודו אבנים לעבר השוטרים. כוחות המשטרה ממשיכים בשעה זאת בפעילות להשבת הסדר הציבורי והדיפת המתפרעים לטובת פתיחת הכביש לתנועה".

מדובר בחשוד שני שנעצר במסגרת הפרשה. החשוד הקודם נעצר מספר ימים לאחר ההצתה ושוחרר. העצור החדש נעצר בבית שמש בלילה שבין ראשון לשני השבוע לאחר מרדף של ממש שניהלה אחריו המשטרה.

המרדף כלל מספר פשיטות על הבית שלו, בלשים המתינו לו מחוץ לבית במשך עשרות שעות ורק לפנות בוקר כאמור הצליחו לשים את ידם עליו.

לאחר המעצר, הוא נלקח לחקירה במשטרה ומאוחר יותר אתמול הוא הובא לדיון בבית המשפט, שדן בדרישת המשטרה להארכת מעצרו. כאמור הוחלט להאריך בחמישה ימים.

כזכור, בעשרת ימי תשובה, השנה, חנות סלולר שנמצאת בקומת קרקע של בניין מגורים ברחוב מלכי ישראל בירושלים הוצתה - ובחסדי שמיים לא היו נפגעים בנפש, אך נזק רב נגרם למקום. בתום חקירה ראשונית עלה כי מדובר בהצתה מכוונת.

לוחמי האש השתלטו על השריפה במקביל לפעולות סריקה ושחרור עשן מהמבנה ובדירות שסמוכות אליו. במהלך הסריקות לא אותרו לכודים. חנות נוספת שצמודה לחנות הסלולר נפרצה על ידי לוחמי האש בעקבות חדירה של עשן לתוכה וכדי לשלול שריפה נוספת.

מספר ימים לאחר מכן, נעצר חשוד בהצתה. הלה כאמור שוחרר והשבוע נעצר חשוד שני בפרשה. בהמשך השבוע הוארך מעצרו ובעקבות כך ההפגנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות