הבכירים זועמים

"מודיעים בצער עמוק על לכתה של משטרת ישראל זצ"ל"

בהודעה שהופצה בקבוצת וואטסאפ של בכירים לשעבר במשטרה נכתב: "נלווה את המשטרה בדרכה האחרונה לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים" - בשעת אישור החוק המעורר סערה (חדשות)

(צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)

הודעה חריגה הופצה הבוקר (שישי) בקבוצת וואטסאפ של מפכ"לים וניצבים בדימוס של המשטרה, ובה נכתב: "המומים וכואבים. אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל".

"נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי 13.12.22 שעה 14:00 לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זיכרה יתקיימו במטה הארצי דרך בר-לב שכונת שיח' ג'ראח - ירושלים. בניה בנותיה ואוהביה".

מדובר בזמן בו אמורה הכנסת לאשר את הצעת החוק שתעניק סמכויות נרחבות לשר לביטחון לאומי המיועד, ח"כ איתמר בן גביר.

כזכור, אתמול הוגשה הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, המעגנת את סמכותו של השר לביטחון פנים להתוות את מדיניות המשטרה.

לפי הצעת החוק, משטרת ישראל תהיה נתונה למרות הממשלה והמפכ"ל יהיה כפוף לשר. עוד לפי ההצעה, השר לא יתערב בחקירות ספציפיות אך יוכל להנחות מדיניות גם בענייני חקירות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי: "כידוע, עקרון יסוד בדמוקרטיה המודרנית הוא כי הדרג המדיני -קרי נבחרי הציבור- מתווה מדיניות ומנחה, והדרג הביצועי מיישם מדיניות זו. בהתאם לכך, ועל מנת ליצור מארג חקיקתי קוהרנטי, שעומד בקנה אחד עם עיקרון היסוד האמור ברישא, מוצע להחיל הסדר דומה בפקודת המשטרה, בכל הנוגע ליחסים שבין משטרת ישראל לבין הממשלה והשר הממונה".

ח"כ בן גביר מסר בתגובה כי: "זהו יום חשוב לדמוקרטיה. כפיפות של המשטרה להוראות מדיניות הנקבעות על ידי השר ניתן למצוא בחוקיהן של מדינות שונות בעולם, כמו באוסטרליה שבה שר המשטרה יכול להורות למפקד המשטרה על מדיניות כללית שנוגעת לפעילות המשטרה; בניו זילנד שבה קבועה כפיפותו של מפקד המשטרה לשר, למעט בעניינים של פעולות או חקירות קונקרטיות; ובאנגליה, שבה לצד כפיפותו של כל מפקד משטרה מחוזית לגורם נבחר במחוז, גם הסוכנות הלאומית לפשיעה כפופה להנחיית שר הפנים בקביעת סדרי העדיפויות האסטרטגיים, ומעתה - גם במדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות