נגד בני גנץ

"רדיפה והתעללות"; עצור עתר לבג"ץ: תנו לי לצאת לחתונת אחותי

תושב השומרון שנמצא במעצר מינהלי, ביקש בקשה אלמנטרית - לצאת לחתונת אחותו, אך סורב | כעת הוא מגיש עתירה כנגד ההחלטה לבג"ץ; "בקשה מוצדקת מאין כמותה" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
חתונה | אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר הביטחון היוצא בני גנץ, חתם על צו מעצר מינהלי לאלחי כרמל, לאחר שאלחי ביקש לצאת לחתונת אחותו שתתקיים בעוד שבוע וסורב - הוא מגיש היום (רביעי) עתירה לבג"ץ כנגד שר הביטחון.

בעתירה שהגיש כרמלי באמצעות עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון חוננו, הוא הביע הסכמה לכך שיציאתו לחתונת אחותו תלווה בפיקוח צמוד ע"י ערב מטעמו, ואף להפקיד הפקדה כספית ולחתום על ערבויות מתאימות.

בעתירה כותבים עורכי דינו של כרמלי כי: "הצו המנהלי פוגע בזכויות יסוד של העותר, באופן החורג חריגה משמעותית, מדיני המעצרים הרגילים הנוהגים במדינה דמוקרטית. לא למותר לציין כי לא בכדי נקבע כי ערכאה שיפוטית נדרשת לאשר את תוקף הצו. הותרתו במעצר בעת חתונת אחותו, הינה פגיעה שאינה הולמת ואינה תואמת את תכלית הוצאת הצו, והיא פגיעה העולה למעלה מן הנדרש ביחס לצורך הנטען המבקש לשלול את המסוכנות הנשקפת ממנו".

עורכי הדין אף טענו בעתירתם, כי כרמלי מוכן להיות בפיקוח ביציאתו לחתונת אחותו ואף להפקיד ערבות כספית: "מדובר בבקשה ליציאה ממוקדת וספציפית לאזור המצוי בתחומי השטח הריבוני של מדינת ישראל, העותר הביע מראש את נכונותו להיות מפוקח כל הזמן ע"י ערב מטעמו, ואף להפקיד הפקדה כספית ולחתום על ערבויות מתאימות".

עוד כתבו בעתירה: "למותר לציין את חשיבות המאורע, ואת משמעות הפגיעה הנגרמת לעותר ובני משפחתו בשל חוסר יכולתו להשתתף בשמחת החתונה, אשר על כן מבוקש להורות למשיב להגיב בדחיפות לעתירה ולהיעתר לסעד המבוקש בראש העתירה".

עו"ד משה פולסקי מסר: "אנחנו מצפים כי בית המשפט יגלה הבנה לסיטואציה הייחודית ויאפשר לאלחי כרמלי להשתתף החתונה. גם ככה יש לנו ביקורת קשה על שר הביטחון שהוציא את הצו. אי מתן אישור להשתתפות בחתונה אינו אלא הוספת חטא על פשע, הבקשה ליציאה לחתונה בליווי מפקח הינה מוצדקת מאין כמותה, והינה במהותה בקשה אנושיות והומניטרית. סירוב לבקשה אינו אלא רדיפה והתנכלות", אמר פולסקי.

יצוין, כי כרמלי, נשוי ואב לתינוקת, נעצר לפני כחודש בידי המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו אך בימ"ש השלום בירושלים דחה את הבקשה. דקות לאחר החלטת בית המשפט, חתם שר הביטחון היוצא גנץ על צו מעצר מנהלי ל-4 חודשים כנגד כרמלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות