משמרות המהפכה מתקפלים?

דרמה באיראן: אחרי חודשים של מחאות אלימות - משטרת הצניעות נסגרת ומתפרקת

השלטונות בטהרן מגלים לראשונה חולשה כלפי המפגינים שמחו במדינה והחליטו על ביטול של משטרת הצניעות שהביאה לפרוץ ההפגנות, כך על פי דיווחים במדינה | הדבר מתרחש לאחר חודשים של סירוב המשטר להקפיא את פעילות משטרת הצניעות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מחאות נגד המשטר בסמוך לשגרירות איראן, בריטניה (צילום: Shutterstock)

שלושה חודשים של הפגנות ברחבי איראן בעקבות מותה של מהאסא אמיני, במשטר האיראני הוחלט מוקדם יותר היום (ראשון) על פירוק משטרת הצניעות. כך עולה מדיווחים במדינה.

ההפגנות הנרחבות באיראן פרצו בעקבות מותה של מהאסא אמיני, צעירה שהיתה במעצר של משטרת הצניעות לאחר שלא עטתה חיג'אב כפי שציפוי ממנה השוטרים.

במהלך שהותה במעצר אושפזה ובהמשך מתה, כשאביה דחה את טענות המשטרה לפיהן סבלה ממחלות רקע וטען כי ראה על גופתה סימני אלימות.

טענת האב הציתו מחאות אלימות באיזור הכורדי של איראן, מחאות שהתפשטו לכל רחבי איראן ואף הציתו מחאות במדינות שונות מול השגרירות האיראנית.

הדיווח על פירוק המשטרה עדיין לא אושרו רשמית, אך מדובר בגילוי חולשה ראשון של המשטר מול המחאות שהולכות ויוצאות משליטה.

רק לפני שבועות ספורים הודיע נשיא איראן איברהים ראיסי כי יסרב לפירוק משטרת הצניעות למרות המחאות הנרחבות נגד המשטרה - שכבר מזמן לא רק נגד משטרת הצניעות אלא נגד החוקים של התיאורקטיה האיראנית.

בחודשים האחרונים הטילו ארצות הברית ומדינות האיחוד האירופה סנקציות נגד אנשי משטרת הצניעות באיראן בעקבות המקרה וכן סנקציות נגד המשטר האיראני.

למרות הדיווחים לפיהם איראן ביצעה ירי בנשק חם לעבר מוחים, המוחים המשיכו למחות נגד המשטר, דבר שגבה כמה קורבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות