"נשמור על הזכויות"

נתניהו: "מגנה את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא"

ראש הממשלה המיועד תוקף את התנהלותו של ראש ממשלת המעבר היוצא: "חייבים להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים" (פוליטי)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו תוקף היום (שישי) את התנהלותו של ראש ממשלת המעבר היוצא יאיר לפיד, וקורא לו להפסיק להמריד נגד הממשלה הנבחרת.

לפיד שיגר מכתב פתוח לראשי הערים בישראל בהם קרא להם לא לשתף פעולה עם הממשלה הנבחרת והסמכויות שניתנו לסגן השר אבי מעוז מ'נעם'.

בנוסף, הפרשן יוסי ורטר חשף ב'הארץ' שיחה של יאיר לפיד עם קצינים בכירים בצה"ל בקריה בתל אביב, גם שם המריד לפיד נגד הממשלה הנבחרת.

לפי הדיווח, לפיד אמר להם: "הימין הקיצוני בכל מדינה בעולם חותר תמיד להשיג שליטה בצבא. דרכו להגיע לזה היא לסכסך בין חיילים למפקדיהם. לתת לחיילים להבין שהם רשאים לעשות מה שהם רוצים כי יש ותמיד יהיה להם גיבוי מהדרג הפוליטי. מה שהתחיל באלאור אזריה, יהפוך עכשיו למדיניות".

הקצין הבכיר אמר ללפיד: "אבל זה כאוס מוחלט, אי אפשר להוביל ככה צבא".

ראש הממשלה היוצא טפח על כתפו של האלוף וענה: "כן, זה בדיוק מה שהם רוצים".

בתגובה כתב נתניהו: "נבחרתי להנהיג את מדינת ישראל ואני מתכוון לעשות זאת בשליחותכם וברוח העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שעליהם חונכתי בבית אבי ושהנחנו אותי כל חיי".

"אני מגנה בתוקף את הניסיונות של לפיד להמריד קציני צבא וראשי ערים נגד הממשלה הנבחרת בהנהגתנו. ההתנהלות של לפיד מסוכנת ופוגעת בדמוקרטיה".

נתניהו הוסיף: "חייבים להשאיר את צה"ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי. בוודאי שאסור להמריד קצינים בכירים נגד ממשלת ישראל שקיבלה את אמון העם. זאת חציית קו אדום".

"גם כשהיינו באופוזיציה, מעולם לא המרדנו נגד ממשלת ישראל. לא עשינו זאת גם כשהממשלה היוצאת הקימה ממשלה עם נציגי האחים המוסלמים שמתנגדים למדינה יהודית ודמוקרטית, וגם לא עשינו זאת גם שהממשלה היוצאת רמסה נורמות דמוקרטיות בכנסת ובממשלה".

"ולכן אני קורא לאופוזיציה לנהוג באחריות. יש לנו מדינה אחת, צבא אחד ועם אחד. אסור לנו לפגוע בהם".

נתניהו ניסה להרגיע את הרוחות: "באותה מידה אני דוחה את הטענות הכוזבות נגדנו. ממשלת ישראל בהנהגתי תשמור על הזכויות של כל אזרחי ישראל ותקפיד לנהוג מתוך ערבות הדדית ואחריות לאומית, כפי שנהגנו בכל הממשלות בראשותי".

"ונקודה אחרונה: מי שמוביל את מדיניות הממשלה הוא בראש ובראשונה ראש הממשלה. אני אנהיג את ממשלת ישראל לפי העקרונות הלאומיים והדמוקרטיים שהנחו אותי כל חיי, ובאמצעותם אפעל להבטיח ולשפר את חייהם של כל אזרחי ישראל- בלי יוצא מן הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות