צפו בתיעוד

אקדח לראש: החטיפה, השמירה, הדרישה לכופר והשחרור

הנער הקטין שנחטף במסגרת סכסוך, הובא על ידי חוטפיו לשמירה בעיר הערבית, משם חולץ במבצע משטרתי מיוחד • בפריצה למתחם נעצרו 8 חשודים במעורבות בחטיפה (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

סרטון הכופר של הנער שנחטף על ידי עבריינים ושוחרר על ידי המשטרה, מתפרסם היום (שישי) ונחשפים פרטים חדשים מהאירוע.

בסרטון שהגיע לידי המשטרה, ובעקבותיו החל מבצע החילוץ המשולב של בלשי ימ"ר תל אביב והכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ, נראה הנער כפות, יושב על כיסא, כשמצד ימיו אחד החוטפים מצמיד לצווארו חרב ארוכה, ומהצד השני החוטף הנוסף תועד מצמיד אקדח לרקה שלו.

הנער, בן להורים שעלו מאתיופיה, הוא "חייל" של קבוצת עבריינים והוא נשלח לפעילות של פרוטקשן, כאשר נחטף על ידי קבוצת עבריינים יריבה.

החוטפים פנו לגורמים עבריינים מג'לג'וליה, שלא קשורים לסכסוך, וביקשו מהם לשמור על החטוף בתמורה לאחוזים מהכופר.

מפקח דוד פלדמן ממפלג התשאול בימ"ר תל אביב מסר: "פעילות חקירתית ומודיעינית של היחידה המרכזית במחוז תל אביב הובילה לאיתור קטין בן 16 שנחטף אתמול לפנות בוקר באזור חולון, במסגרת סכסוך בין שתי קבוצות עבריינים".

"הוא הוחזק במבנה בתוך מבנה בג'לג'וליה, החשודים בחטיפה דרשו כופר של מאות אלפי שקלים לשחרורו, ואף שלחו סרטון ובו הקטין מאוים באקדח ובסכין".

פלדמן הוסיף כי "פעולות החקירה הובילו את הימ"ר למתחם בג'לג'וליה. לאחר חצות פרצו לתוכו עשרות מבלשי הימ"ר ולוחמי הימ"מ שאיתרו את החטוף ועצרו 8 חשודים במעורבות".

המשטרה הודיעה מוקדם יותר היום כי לאחר מאמץ חקירתי- מודיעיני-טכנולוגי של הימ"ר, הופנו אתמול בשעות הערב למתחם בג'לג'וליה עשרות מבלשי הימ"ר וכוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ, וסמוך לשעה 02:30 פרצו לתוך המתחם, איתרו את החטוף ועצרו 8 חשודים במעורבות בחטיפה.

החשד לחטיפה התעורר אתמול סמוך לשעה 13:00, כאשר במשטרת ישראל התקבל הגיע מידע לפיו קטין בן 16 שהיה מעורב בסכסוך עברייני בין שתי קבוצות חשודים, מוחזק חטוף על ידי אלמונים הדורשים כופר תמורת שחרורו. במסגרת הסכסוך, התרחשה קטטה מלווה בירי ללא נפגעים ביום חמישי לפנות בוקר בחולון, במסגרתה נעצרו על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב יפתח חמישה מעורבים.

אתמול בשעות הצהריים, נודע למשטרת ישראל על סרטון ובו תיעוד של החטוף מוחזק על ידי שוביו, ובו איום לפגוע בו במידה ולא ישולם כופר תמורת שחרורו. עם קבלת הסרטון קיים מפקד המחוז, ניצב עמיחי אשד, הערכת מצב מיוחדת והכריז על אירוע חטיפה, תוך שהוא מנחה את הימ"ר לפעול לאיתורו של החטוף.

שוטרי הימ"ר בפיקודו של ניצב משנה אסף צור, החלו במאמץ מבצעי, מודיעיני וטכנולוגי מקיף שהוביל את פיקוד הימ"ר למסקנה לפיה החטוף מוחזק בג'לג'וליה, והמיקוד המודיעיני הופנה לאזור, עם סיוע מבצעי של מחוז מרכז והעמדת כוחות מיוחדים של מג"ב וימ"מ לצורך הכנה לפריצה.

שוטרי הימ"ר הצליחו להתמקד במתחם ספציפי בתוך ג'לג'וליה, והחלו לבצע תצפיות ארוכות טווח אל המקום. עם קבלת אינדיקציה נקודתית שהעלה חשד לפיו החטוף מוחזק במקום בוודאות גבוהה, הופנו הכוחות המיוחדים של מג"ב וימ"מ יחד עם עשרות בלשי הימ"ר אל המתחם ובפריצה אל המתחם הצליחו לאתר בתוך מבנה את החטוף ושמונה חשודים שהיו במקום.

החשודים והחטוף הובאו לפנות למשרדי הימ"ר בת"א לחקירה, והיום בשעות הבוקר יובאו החשודים בפני שופט בבימ"ש השלום בת"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות