פני הממשלה

אחרי ההסכם: כך תראה חלוקת התפקידים ב'ציונות הדתית'

שורה של תפקידי שרים וראשי ועדות יתנו לסיעה בת 7 המנדטים מהציונות הדתית במסגרת ההסכם הקואליציוני על הליכוד - וכך הם יחולקו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר האוצר המיועד. סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מפלגת 'הציונות הדתית' בראשותו של בצלאל סמוטריץ חתמה הערב (חמישי) על הסכם עם מפלגת השלטון המיועדת הליכוד. כך צפויים התפקידים להתחלק בין חברי הסיעה והמפלגה.

את התפקיד הבכיר יחזיק סמוטריץ'. הוא יהיה כפי המסתמן שר האוצר הבא של מדינת ישראל. חבר הכנסת אופיר סופר יקבל ככל הנראה את תיק הקליטה ויהיה שר הקליטה. אורית סטרוק תהיה כנראה שרת המשימות הלאומיות ושרה במשרד הביטחון.

לפי הדיווח ב'סרוגים', חבר הכנסת הטרי אוהד טל יהיה סגן שר. חבר הכנסת שמחה רוטמן יעמוד בראשות ועדת החוקה ושירותי הדת. חברת הכנסת מיכל וולדיגר תכהן כיו"ר ועדת הרפורמות.

כפי שדווח היום ב'כיכר השבת', עם חתימת הליכוד והציונות הדתית על מסמך תפקידים ושטחי פעולה, כי מעבר למסמך יקבעו בהסכמים קואליציוניים מפורטים קווי יסוד, הסדרה בסוגיות זהות יהודית, חינוך, משפט, התיישבות וחברה וסיכומים תקציבים מפורטים.

ראש הממשלה המיועד ח״כ בנימין נתניהו מסר בעקבות ההסכם בין המפלגות: ״זהו צעד משמעותי נוסף שמקרב אותנו להקמת ממשלת ימין לאומית שתדאג לכל אזרחי ישראל. אני מודה ליו״ר הציונות הדתית על השותפות ומשוכנע שנעבוד יחד בשיתוף פעולה פורה למען עם ישראל״.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ מסר: ״אנחנו עושים היום עוד צעד היסטורי להקמת ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות, תקדם רפורמה היסטורית במערכת המשפט, תסדיר ותפתח את מפעל ההתיישבות, תחזק את הזהות היהודית ברוח הציונות הדתית ותניף בגאווה את דגל הציונות, קליטת העליה והחברה בישראל. אני מודה לראש הממשלה המיועד נתניהו על האמון, ולחברי, ח"כ יריב לוין, על הובלת המאמצים להקמת הממשלה במקצועיות, בחברות ובהוגנות. יחד נעשה המון טוב למדינת ישראל ונעבוד קשה למען אזרחי ישראל כולם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות