"לא מחפשים ג'ובים"

'יהדות התורה': "לא נחתום ללא הסכם מפורט בדת ומדינה"

"לא מחפשים ג'ובים, רוצים לדאוג לנושאי היהדות ולומדי התורה", כך אומרים הבוקר בכירים ב'יהדות התורה' ומבהירים: "לא נחתום על הסכם קואליציוני בלי פירוט בנושאי דת ומדינה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, עדיין עומד על בקשתו לחתום עם הסכם קואליציוני רזה ולאחר הקמת הממשלה לרדת לפרטים בדרישות הסיעות החברות לקואליציה.

אך ב'יהדות התורה' הדגישו הלילה (שלישי) כי אין בכוונתם להיענות לבקשה וכי בהוראת מועצות גדולי התורה, הם דרושים הסכם מופרט בכל הקשור ללומדי התורה ולסוגיות דת ומדינה.

לדברי בכירים בסיעה המעורבים במשא ומתן: "בניגוד לאחרים, אנחנו לא מחפשים ג'ובים, רוצים לדאוג לנושאי היהדות ולומדי התורה. הבהרנו לנתניהו שלא נחתום על הסכם קואליציוני בלי פירוט בנושאי דת ומדינה".

כזכור, בתחילת השבוע התייחס יו"ר 'שלומי אמונים', ח"כ מאיר פרוש, לדרישה להשואת תקציבי החינוך: "אני אומר לכם, אנחנו מדברים ומבקשים את ההשוואה, כשאנחנו מבקשים את ההשוואה אנחנו יודעים והתחייבנו על כך וההשוואה בחינוך תהיה, אין ברירה ואין ממשלה אם אנחנו לא נקבל את זה".

"עמדנו במועצת גדולי התורה ושמענו סעיף אחר סעיף, הוסיף פרוש: "דרשו מאיתנו. שיפור בישיבות, כל הדברים האלה שאנחנו יודעים שזה מסמן דעת תורה היהפך מתרבות יוון - זה המאבק שלנו".

בתוך כך, ב'יהדות התורה' טוענים כי עדיין אין כל התקדמות במשא ומתן הקואליציוני עם 'הליכוד': "לא זוכים לקבל תשובות, השאירו אותנו אחרונים, התנהלות מביישת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות