תג מחיר?

מספר חיילים נעצרו בחשד להשלכת מטען לבית פלסטיני

דובר צה"ל מסר כי מספר חיילי צה״ל נעצרו בחשד למעורבות באירוע השלכת מטען לעבר בית בכפר פלסטיני במרחב חטיבת ״עציון״. נפתחה חקירה בנושא (צבא וביטחון)

חיילי צה"ל בפעילות, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר כי מספר חיילי צה״ל נעצרו הבוקר (שני) בחשד למעורבות באירוע השלכת מטען לעבר בית בכפר פלסטיני במרחב חטיבת ״עציון״.

עוד נמסר, כי נפתחה חקירה בנושא ללא שנמסרו פרטים נוספים על זהות החיילים והרקע למקרה.

בתקופה האחרונה היו כמה מקרים בהם חיילים חשו כי הם אינם מקבלים את הגיבוי הנדרש מצה"ל דוגמת האירוע בחברון בו אירע עימות בין חיילי צה"ל לפעילי שמאל שהגיעו להפגין נגדם.

לאחר האירוע החיילים הושעו והרמטכ"ל כוכבי כתב, איגרת ללוחמים: "מפקדים וחיילים, צה״ל מממש יום יום את ייעודו כצבא ההגנה לישראל ומונע פיגועים רבים באמצעות הפעלת כוח צבאי באופן מקצועי וערכי גם יחד. יחידות צה״ל הפועלות במבצע ׳שובר גלים׳ ראויות לכל הערכה, בייחוד בשל האתגרים המורכבים הניצבים בפניהן, ובראשם הפעילות המבצעית במרחב מאוכלס. למרבה הצער, בשונה מהפעלת הכוח הנהוגה בצה״ל אשר מתבצעת באופן מקצועי, חוקי וערכי, אירעו לאחרונה, וגם בסוף השבוע האחרון, מקרים אחדים של הפעלת כוח אלימה ולא מוצדקת, הן כלפי ישראלים והן כלפי פלסטינים, והם כללו אלימות מילולית ואלימות פיזית קשה".

"צה״ל", הוסיף כוכבי: "אינו פועל באלימות. חיילי צה״ל רשאים להפעיל כוח על פי עקרונות וחוקים מוגדרים, ויש להם הסמכויות והכלים הנדרשים לכך. עם זאת, חל עליהם איסור מוחלט להשתמש בכוח שלא לצורך: שלא לצורך ביצוע המשימה, שלא לצורך הגנה עצמית, וּודאי שלא בשל איבוד עשתונות או לשם נקמה. כל אירוע מסוג זה הוא חמור, פסול, לא ערכי ולא חוקי".

"אירועים שכאלה מכתימים את שמה של היחידה שבה החייל משרת, את צה״ל ואת מדינת ישראל. אני ער למציאות המורכבת שאתם פועלים בה ומבין את האתגר שאיתו עליכם להתמודד. זה אכן מורכב, אך האיזון הראוי בין הפעלת הכוח לריסון הכוח הוא חלק מהמקצועיות ומהערכים של לוחם ומפקד. הרוב המכריע של חיילי צה״ל לא נוהג כך, נהפוך הוא, והתנהגות חריגה מסוג זה מחייבת הוקעה וענישה חמורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות