במהלך ביקורו של הגאון רבי אברהם אייזען, ראש הכוללים "ש"ס איידען" במעונו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הוא ביקש מעשה מהחזון איש, וראש הישיבה נענה וחשף מעשה נפלא.
הגר"א אייזען: "אולי הראש ישיבה יספר איזה מעשה מהחזון איש, מעשה יפה, הראש ישיבה פעם ביקש ממנו חיזוק?".
ראש הישיבה: "תביא חזון איש קדשים, ליקוטים סימן א' ס"ק ט'".
הגר"א אייזען: "זה ההדפסה הראשונה של החזון איש?".
ראש הישיבה: "לא!, תסתכל כאן, על דין מחוסר כפורים 'והרמב"ם לא הזכיר דין זה', וזה נכתב בחזון איש בסנהדרין כי אז למדו סנהדרין.
"כעת תשמע, אני שאלתי את זה את החזון איש, ומיד הוא רשם 'והרמב"ם לא הזכיר דין זה', אמרתי לחזון איש 'יש לי פשט ברמב"ם', הוא אומר לי, אתה בריסקער, בבריסק אין השמטות הרמב"ם, אם זה לא נמצא ברמב"ם צריכים פשט, אבל לי, הוא אומר, זה לא כל כך מפריע, ואני אביא לך ראיה.
"הרמב"ם כשהוא עשה את הספר, הוא עשה אותו עם סייעתא דשמיא או בלי סייעתא דשמיא? יש לי ראיה. אם נאמר שהוא עשה את זה בלי סייעתא דשמיא - היכן הסייעתא דשמיא? מוכרחים לומר שהסייעתא דשמיא כבר נמצאת בפנים, אז מוכרח שהרמב"ם בלי סייעתא דשמיא לא יכול היה לחבר כזה חיבור.
"אז מה קרה אם יש פעם השמטה? על זה לא היה את הסייעתא דשמיא".
הגר"א אייזען: "מה הוא אמר שהבריסקערס' לא לומדים את הרמב"ם?".
ראש הישיבה: "לא, הבריסקערס' כשיש השמטת הרמב"ם צריכים לתרץ את זה, אני לא צריך לתרץ".