בדרך להסלמה משמעותית?

2 אזרחים נהרגו בפולין מפגיעת טילים רוסיים; רוסיה: "מדובר בפרובוקציה"

תקרית חריגה שעלולה להביא להסלמה משמעותית: על פי דיווחים לא רשמיים, שני טילים רוסיים שנורו לעבר אוקראינה, חצו את הגבול לפולין ונפלו על אדמתה • 2 חקלאים נהרגו באירוע • ראש ממשלת פולין מכנס את הממשלה לדיון חירום • רוסיה מכחישה (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
זירת נפילת הטיל בפולין (צילום: התקשורת המקומית, פולין)

במתקפת טילים רוסית על אוקראינה שהתרחשה היום (שלישי) חצו כמה טילים לשטחה של פולין השכנה, נפלו על אדמתה והרגו 2 חקלאים פולניים, כך ע"פ דיווחים לא רשמיים המגיעים מפולין.

ברוסיה מיהרו לצאת עם הודעת הכחשה כי "הדיווחים על נפילת טילים רוסיים בפולין - פרובוקציה זולה".

בעקבות ההתרחשויות, יכנס הערב (22:00, שעון ישראל) ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי את ממשלתו לדיון חירום בו ידונו על אופן התגובה לאירוע החמור.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר כי ‏"הטרור אינו מוגבל לגבולות שלנו. טילים רוסיים פגעו בפולין. ‏לירות טילים לעבר שטח נאט"ו. זו מתקפת טילים רוסית על ביטחון קולקטיבי. זו הסלמה משמעותית מאוד. עלינו לפעול".

חשוב לציין, כי בניגוד לאוקראינה, פולין הינה חברת נאט"ו - מה שיכול להוביל לתגובות נוספות וחמורות יותר כלפי רוסיה מצד חברותיה, או לחילופין להגביר את החימוש ומשלוחי הנשק לפולין או אוקראינה.

ע"פ סעיף 5 באמנת נאט"ו, מדינות החברות בנאט"ו מחויבות לצאת להגנת המדינה המותקפת, אך ההחלטה על תגובה נשארת בידיה של המדינה.

שברי הטיל הרוסי שנחתו בפולין (תקשורת מקומית)

עם זאת בפנטגון מבהירים כי לא ניתן לאשר בוודאות את הדיווחים כי זהו אכן טיל רוסי, אך במידה וכן, אומר דובר הפנטגון: "היינו מאוד ברורים כשאמרנו שנגן על כל אינץ' מאדמת נאט"ו".

בנות בריתה של פולין כמו צ'כיה, לטביה ועוד כבר מיהרו להבהיר שמבחינתם מדובר בטיל רוסי וכי "התגובות נשקלות".

לפי דיווחים באוקראינה, המתקפה הרוסית הנרחבת אחר הצהריים כללה יותר מ-90 טילי שיוט, שפגעו בתשתיות אנרגיה ברחבי המדינה, אך 70 מתוכם יורטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות