מסכם כישלון

פסקת ההתגברות: גנץ תוקף את נתניהו ומאשים את לפיד

יו"ר המחנה הממלכתי על ראש הממשלה הנבחר: "ענייניו האישיים יגברו על מה שטוב ונכון למדינה" • על ראש הממשלה היוצא: "היו מי שניסו להוביל את הבחירות האלו לעבר תיקו" (פוליטי)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כותב היום (שישי) כי "השבוע התחלנו לראות את קצה הקרחון של מה שעלול להתפתח אחרי הרכבת הממשלה – פסקת התגברות בלתי מאוזנת שמטרתה לפגוע ביכולת לשמור על צבא העם בשל הדיון הצפוי על חוק הגיוס, אמירות נגד המצעד והתבטאויות חסרות אחריות בהקשרי ביטחון וביטחון פנים והוראות הפתיחה באש".

"עלינו להיאבק כדי שמדינת ישראל לא תבצע שגיאות אסטרטגיות שיפגעו במעמדה המדיני ובחוסנה הביטחוני. שגיאות שעשויות לפגוע בחברה הישראלית, בלגיטימציה של ישראל בעולם, וחס וחלילה - גם לעלות בחיי אדם".

גנץ תקף את נתניהו: "אני רוצה לקוות שנתניהו לא יאפשר זאת – אינני בטוח שזה יהיה בשליטתו. ענייניו האישיים יגברו על מה שטוב ונכון למדינה ולכן יהיה שבוי של שותפיו הקיצוניים וחסרי הניסיון. אכן - נדרש מאיתנו מאבק ציבורי ופרלמנטרי".

"אני מרגיש וחש היטב את אווירת הנכאים בקרב מחצית העם על תוצאות הבחירות. אנחנו נפעל – זה הזמן לעשות זאת. במקום שממנו אני צמחתי – לקיחת אחריות היא ראשית התיקון, היא הדבר שמצמיח יכולת לעשות ולהשתפר".

הוא תקף גם את לפיד: "היו מי שניסו להוביל את הבחירות האלו לעבר תיקו, היו מי שחשבו שגישת המפלגה הגדולה תצליח להביא אליו. המציאות, כפי שחזרנו ואמרנו אותה כל העת, היא שמי שלא תוקף, סופג. שמי שרוצה להגן, צריך לפחות לדאוג לבניית תוכנית משחק נכונה. ומי שיודע שהוא בחיסרון, צריך לעורר את הקמפיין".

עם זאת הבהיר, "אנחנו לא נעסוק בחשבונאות - נעשה הכל, נשתף פעולה עם כל מי שצריך, נדבר עם כל אחד, ונהיה בכל מקום כדי להגן על ביטחון ישראל, על הדמוקרטיה הישראלית ועל החברה הישראלית".

"בכל דבר חיובי שתעשה הממשלה – נתמוך; מול כל פגיעה באזרחי ישראל – נעמיד קיר ברזל".

"דבר אחד אחרון לאור שיח שעולה פה – חשוב להדגיש: אנחנו לא נלחמים בממשלה. מלחמות, ואני עברתי הרבה כאלו, עושים מול אויבים. אנחנו ניאבק בה. ניאבק למען אזרחי ישראל ולא נגד הממשלה. למרות הקושי ובמיוחד נוכח האתגרים המדאיגים – אני מאחל בהצלחה לראש הממשלה הנבחר נתניהו, ומקווה שטובת ישראל תוביל אותו, כי אין לנו מדינה אחרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות