"נשק יום הדין"

ארה"ב: רוסיה נכשלה בניסוי הנשק שיחריב ערים שלמות

פוסידון, כלי השיט הבלתי ממונע של רוסיה שאמור להיות נשק יום הדין, נכשל בניסוי שנערך מהבלגורוד - הצוללת הגדולה בעולם, כך טוענת ארצות הברית (בעולם)

מקורות מודיעין אמריקנים אומרים כי רוסיה כשלה בניסוי הראשון שלה בכלי הנשק 'פוסידון', שאמור להוות "נשק יום הדין" שלה.

הפוסידון, נחשף כבר לפני מספר שנים והוא מיועד להשתגר מהבלגורוד - הצוללת הגדולה בעולם, שנכנסה לפעילות רק במהלך החודשים האחרונים.

ערוץ CNN דיווח ממקורות מודיעין מקומיים כי הבלגורוד התכוננה לניסוי בים הארקטי - אך לבסוף לא ביצע אותו וחזר לנמל, ככל הנראה בשל בעיות טכניות.

"אפשר לראות את זה כחלק מהתמונה הגדולה ומהפרקטיקה הצבאית האחרונה של רוסיה, לשלוח לאוקראינה חיילים לא מאומנים ולא מצוידים מספיק", אמר דיפלומט מערבי ל-CNN. "התעשייה הצבאית של רוסיה עוברת זמנים קשים, ואנחנו יכולים גם לראות שהסנקציות המערביות על מוצרי היי-טק צבאיים משפיעות וחייבות להימשך".

אם הניסוי לא יתבצע במהלך הימים הקרובים, הוא יתרחש רק בעוד פרק זמן ממושך שכן הים הארקטי קופא בחורף. בארה"ב אומרים כי אין חשש לניסוי גרעיני במהלך השימוש בפוסידון.

הפוסידון הוא כלי שיט בלתי מאויש (כשב"ם) תת-מימי דמוי טורפדו שפותח על ידי רוסיה, ויכול להוביל פצצות, כולל גרעיניות, לערי חוף ולעבר ספינות צי צבאיות.

המשימה העיקרית של הכשב"ם היא לשאת ראשי נפץ גרעיניים לחופי אויב ולהבטיח נזק בלתי הפיך לערי החוף של המדינה על ידי יצירת אזורי ענק של זיהום רדיואקטיבי, צונאמי ותוצאות הרסניות אחרות של פיצוץ גרעיני רב עוצמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות