ציר גפני-סמוטריץ'-בן גביר

גפני לנתניהו: אין ממשלה בלי התחייבות לפסקת ההתגברות וביטול רפורמות דת ומדינה

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, סירב להצעת ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, להקים ממשלה במסגרת הסכמים על חלוקת תפקידים בלבד ובהמשך להרחיב את ההסכמים • גפני דורש: פסקת התגברות וביטול רפורמות דת ומדינה במסגרת ההסכם (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום אבשלום ששוני, פלאש90)

ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, נפגש אמש (ראשון) עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

במהלך הפגישה ביקש נתניהו את הסכמת גפני להקמת ממשלה בתוך תקופה קצרה כך שהיא תושבע עם השבעת הכנסת, וזה במסגרת הסכם עקרוני על חברות בקואליציה וחלוקת תיקים.

גפני העלה במהלך הפגישה את ההתחייבות שלו לפסקת ההתגברות ונתניהו ביקש לדחות את הנושא לאחר הקמת הממשלה.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי גפני היה נחרץ בפגישה והודיע כי לא יסכים להצטרף לקואליציה מבלי שיהיה מסמך חתום על ידי ראשי הגוש המתחייבים להעביר את פסקת ההתגברות בתוך תקופה קצרה לצד ביטול כל רפורמות דת ומדינה, התחייבות לתקציב עבור מערכת החינוך שתהיה במסגרת בסיס תקציב המדינה וביטול המס על החד פעמי ושתיה מתוקה.

לבסוף הפגישה הסתיימה ללא הסכמה וגפני הבהיר שוב כי לא יסכים שהממשלה תוקם בתקופה קצרה ללא הסכם מפורט בנושא.

בסיום הפגישה עם נתניהו, גפני קבע פגישה עם יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', והשניים נפגשו בכנסת. במהלך הפגישה הקים גפני ציר משותף עם סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר, יו"ר 'הציונות הדתית'. השלושה העבירו מסר משותף לננתניהו: אין קואליציה ללא התחייבות על חקיקת פסקת ההתגברות.

בכיר ב'יהדות התורה' הסביר ל'כיכר השבת': "אין יכולת למשול מבלי פסקת ההתגברות, גפני הבהיר זאת יותר מפעם אחת. קח לדוגמא את חוק הגיוס, לא נוכל לטפל בנושא הזה ללא פסקת התגברות. חבל שש"ס השאירו לנו את העבודה בנושא, מצפים שייצטרפו לדרישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות