המשא ומתן הקואליציוני

הקרב על פסקת ההתגברות: גפני וסמוטריץ' מתעקשים, נתניהו "מנסה למסמס"

גפני מ'יהדות התורה' וסמוטריץ מ'הציונות הדתית' דרשו מנתניהו להתחייב להביא את פסקת ההתגברות כחלק מההסכם הקואליציוני. נתניהו, ביקש מהם לא לצאת בהצהרות בנושא ו"לחכות עם זה" | גורמים בגוש הימין חוששים כי נתניהו מנסה למסמס את הנושא | נתניהו נועד עם איתמר בן גביר במצודת זאב (פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בחשוון תשפ"ג | 07.11.22
נתניהו ובן גביר בפגישתם, הערב (צילום: ללא קרדיט)

הקרב על פסגת ההתגברות: חברי הכנסת משה גפני מ'יהדות התורה' ובצלאל סמוטריץ מ'הציונות הדתית' דרשו מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להתחייב להביא את פסקת ההתגברות כחלק מההסכם הקואליציוני. נתניהו, לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', ביקש מהם לא לצאת בהצהרות בנושא ו"לחכות עם זה".

אחר-הצהריים, נועד נתניהו עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, במצודת זאב בתל אביב. בהגיעו לפגישה, אמר בן גביר כי "בעזרת השם נקים ממשלת ימין מלא מלא, נשמור על חיילי צה"ל, על שוטרי משטרת ישראל, על אזרחי ישראל. נעשה הכל שתקום ממשלת ימין מלא מלא".

ח"כ בן גביר הגיע לפגישה עם צוות המשא ומתן שלו הכולל את עו"ד אשר אקסלרוד יו"ר מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, עו"ד שלומי בן אליהו מנכ"ל משרד הבינוי והחקלאות לשעבר ועו"ד חנמאל דורפמן איש אמונו של בן גביר.

אמש נועד נתניהו עם חברי הכנסת משה גפני ובצלאל סמוטריץ' וכן עם יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף.

גורמים בגוש הימין חוששים כי נתניהו מנסה למסמס את הנושא, שהיה חלק מליבת ההבטחות של המפלגות החרדיות והציונות הדתית בבחירות, ואף של חלק מחברי הכנסת של הליכוד.

גורם חרדי המעורה בפרטי המשא ומתן אומר ל'כיכר השבת' כי "צריך לשקול כל צעד בכובד ראש, לא לשלוף. אולי מספיק להצמיד פסק התגברות לחוקים מסוימים, ולא משהו כללי. צריך עוד לחשוב על זה".

אמש התכנסה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' כדי להציב את גבולות המשא ומתן הקואליציוני של הסיעה החסידית, כאשר האדמו"רים העלו בין היתר את הדרישה לחקיקת 'פסגת ההתגברות'.

בעיתון 'המבשר' דווח הבוקר כי "מועצת גדולי התורה התכנסה אתמול בבית הוועד הפועל העולמי של אגודת ישראל בירושלים, האצילה ברכות לפעילים ולמצביעים למען יהדות התורה והשבת, והנחתה את חברי הכנסת של אגודת ישראל להביא לתיקון כל העיוותים שנעשו בנושאים הערכיים ובסטטוס קוו, וכן להביא להשוואת תקצוב התלמיד החרדי מול מקביליו בציבור הכללי. עוד נדרשו להביא בכל דרך אפשרית לפתרון מצוקת הדיור הנוראה. חברי הכנסת נדרשים להביא לחקיקת פסקת ההתגברות, כדי למנוע סיכול הצעדים".

עוד דיווח מיכאל שמש כי הליכוד והמפלגות החרדיות סיכמו כבר על ביטול שלוש רפורמות מהקדנציה החולפת - המס על החד פעמי, המס על השתיה המתוקה וביטול רפורמת הכשרות המסוכנת של מתן כהנא.

בתוך כך, במכתב ששלחו ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, נטען כי "ללא התגברות אין משילות". על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום, פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות.

"אנו מברכים אותך על ההישג הכביר עבור המחנה הלאומי", הם כותבים לנתניהו, "עתידה של ישראל כמדינת לאום של העם היהודי וכמדינה בכלל, מונח כעת על הכף. לפנינו הזדמנות בלתי חוזרת לתקן את מערכת היחסים בין הרשויות. זהו תנאי בסיסי להשבת יכולתה של המדינה להתקיים כמדינה דמוקרטית. רק כך נוכל להשיב את המשילות לעם.

"אנו קוראים לך, ראש הממשלה הנכנס להעביר עם הקמת הממשלה את פסקת ההתגברות ובכך לשקם את האמון הציבורי במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית. אין משילות בלי התגברות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות