מרכיבים ממשלה | צפו

ח"כ מיכאל מלכיאלי: "לא מתנצלים שניצחנו אבל לא נזרוק אף אחד למזבלה"

הניצחון של הימין בבחירות; ההישג של ש"ס; סערת פסקת ההתגברות; ההתחייבות לבטל את המס על החד פעמי והשתיה מתוקה; הקרב על תיק הדתות; ביטול רפורמות מתן כהנא ויועז הנדל • יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

כשבוע לאחר בחירות 2022 והניצחון הגדול של הימין לצד ההישג של ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, יו"ר סיעת ש"ס, התארח לריאיון באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לדרישות של היסעות החרדיות לביטול כל רפורמות מתן כהנא ויועז הנדל, ביטול המס על החד פעמי ושתיה מתוקה, סערת פסקת ההתגברות, ושאלת המינוי של היו"ר, אריה דרעי, לתפקיד שר בממשלה. צפו בריאיון המלא.

"יש לפנינו כמה שנים של עבודה מאוד קשה, תיקון הנזקים ועשיית טוב לעם ישראל", פותח ח"כ מלכיאלי את דבריו בהתייחסות לניצחון הגוש והישג של ש"ס: "האמנתי שש"ס תגדל, 11 מנדטים זה וואו, זה המון, זה באמת הצלחה. אלפי צעירים שחשבו שיילכו למקומות אחרים - הצביעו לש"ס".

יו"ר סיעת ש"ס מתייחס ליום שאחרי והצורך לתקן: "קודם כל יש כל כך הרבה נזקים שהממשלה עשת וצריך לתקן. לעצור רפורמות שחלקם יצאו לדרך. רפורמת הכשרות, הגיור, הסלולר. אנחנו לא ניתן שאדם לא יאכל כשר. זה לא רק רפורמת הכשרות. נתקן את כל הנזקים שהם עשו".

באשר למס החד פעמי, אומר מלכיאלי: "כל זה מיסים פוליטיים. אנחנו לא נלחמים בצד הכלכלי של הממשלה קודמת אלא בצד החברתי. ממחקר שהגיע לכנסת - לא פחת הצריכה בשתיה מתוקה, רק נכנס יותר כסף לממשלה. חינוך? כן. הסברה? כן".

ח"כ מיכאל מלכיאלי בריאיון לישי כהן

מלכיאלי מתייחס לדרישה לחקיקת 'פסקת ההתגברות' ואומר: "יש הבנה אצל כל השותפים שצריכים לעשות מול מערכת המשפט.. בסוף, כולם מבינים בגוש שיש מערכות שייצטרכו לתקן בתוך מערכת המשפט כמו בעוד מערכות. הכנסת תעמוד על זה שהיא תוכל לחוקק. באיזה נוסח יהיה החוק? ישבו ראשי המפלגות ויחליטו. לא נשאיר את המצב כמו שהיה עד היום".

יו"ר סיעת ש"ס מדגיש שאריה דרעי יכהן כשר: "חד משמעית, הוא יהיה שר. 400 אלף איש הצביעו ש"ס ואנחנו נדאג שהוא יהיה שר, לא רק אנחנו, כל הגוש מבינים שהוא צריך להיות שר. הוא יהיה שר, מה שייצטרכו - הוא יהיה שר, זה כולל הכל".

מלכיאלי מבהיר כי אין מחלוקות אמיתיות עם 'הציונות הדתות' בנושאי דת ומדינה: "במשרד הדתות כשאנחנו נאבקנו בכהנא - פעלנו יחד עם 'הציונות הדתית', בדברים שהיינו צריכים לדון, כשרות וגיור ומעמד הרבנות, נלחמנו כולם, סמוטריץ' ובן גביר נלחמו יחד איתנו".

לסיום, הוא מתייחס לחשש של חלק מהחילונים בשל הממשלה החדשה: "לעולם לא זרקנו אנשים עם מריצה למזבלה, לא אמרנו ולא נאמר את זה. אנחנו לא מתנצלים, ניצחנו, אבל לא נרמוס כמו שרמסו אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות