גל עליות המחירים ששטף את המדינה בממשלה הקודמת, הוביל לשיח ציבורי הקורא לחרם נגד היבואניות הגדולות, בניסיון להילחם בעליות המחירים.
רשתות השיווק הגדולות אף הודיעו ללקוחותיהם כי צפויים חוסרים במוצרים של החברות השונות שיעלו את המחירים בשל הוויכוח עם היבואנים שמתעקשים לייקר את מחיר המוצרים.
בחודש האחרון, כך לפי הדיווח של דנה ירקצי ב'כאן 11', נרשמו האטה וירידות במכירות הכספיות של מוצרי 'יוניליוור'.
כך למשל ה'קליק', שבחודש ספטמבר שווי המכר עמד על 3.3 מיליון שקלים, בחודש אוקטובר הוא הגיע ל-2.4 מיליון שקלים. ה'כריות', שבחודש ספטמבר שווי המכירות הכספי עמד על 2.3 מיליון שקלים, וירד בסוף חודש אוקטובר לשני מיליון שקלים. ב'קורנפלקס' של 'תלמה', חלה ירידה מ-2.6 מיליון שקלים ל-1.9 מיליון בחודש אוקטובר.
יצוין כי דגני הבוקר של תלמה שולטים ביותר מ-85% משוק הקורנפלקס ועד חודש ספטמבר השנה רשם גידול במכירות של לפחות 5%.