זלנסקי: טהראן משקרת

באיראן מודים לראשונה באספקת מל"טים לרוסיה • באוקראינה מתריעים: "ההשלכות יהיו גדולות"

שבועות ארוכים אחרי שהחל הצבא הרוסי להשתמש במל"טי 'שהאד' האיראנים, במשמרות המהפיכה הודו לראשונה במכירם לידי רוסיה • באוקראינה הודיעו כי מכירת הנשק לרוסיה תביא להשלכות שיהיו "גדולות" (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

המלחמה באוקראינה נמשכת: שר החוץ האוקראיני קליובה תקף במהלך השבת את איראן לאחר שהודתה במכירת כלי טייס בלי מאוישים לידי רוסיה, שפגעו באופן קשה בתשתיות, בסיסים ואתרים אזרחיים ברחבי אוקראינה.

במשמרות המהפיכה טענו מוקדם יותר כי המל"טים שנמכרו למוסקבה היו ללא טילים. מדובר בהודאה ראשונה של טהראן באסקפת המל"טים אחרי חודשים ארוכים בהם לא התייחס אף גורם רשמי באיראן להאשמות האוקראיניות שכללו גם הנמכת היחסים הדיפולמטייים בין קייב לטהראן בעקבות המכירה.

חוסיין אמיר עבדולאיהאאן, המשמש כשר החוץ האיראני, טען כי אספקת המל"טים בוצעה עוד לפני הפלישה לאוקראינה וטען "איראן סיפקה לרוסיה כמות מוגבלת של מל"טים חדשים לפני שהתחילה המלחמה".

בתגובה, מקבילו שר החוץ האוקראיני דמיטרי קלויבה אמר כי "ההשלכות על המעשים של טהראן יהיו גדולות".

במהלך החודשים האחרונים תקופת רוסיה באוקראינה, ובעקבות קושי להתקדם בלחימה, החליטה מוסקבה לתקוף באמצעות מל"טים איראנים שורה של מטרות - בעיקר תחנות המיצרות אנרגיה, זאת בניסיון להוריד את המורל בקרב האוקראינים ולהקשות על הפעילות עם כמה שפחות חשמל לקראת החורף הקרב.

בתוך כך, הצליחה בימים האחרונים אוקראינה להתקדם במחוז חרסון, מה שגרם לרוסיה לקפל את הדגל הרוסי מעל בניין העירייה ולסגת אל מאחורי נהר הדנייפר לקראת הערכות מחדש והפיכת העיר ל"מבצר צבאי", כך על פי גורמי מודיעין מערביים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות