על חודו של קול

99% מהקולות נספרו | מסתמן: ליברמן וסמוטריץ' מתחזקים, המנדט השמיני של 'יהדות התורה' בסכנה

כמעט הסתיימה ספירת הקולות, וככל הנראה גוש הימין יורד ל-64 מנדטים, כשהמנדט ה-65 עשוי לעבור לידי מפלגת 'ישראל ביתנו'. לצד זאת, 'יהדות התורה' עשויה לאבד מנדט - כשככל הנראה יוכרע על חודו של קול (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אריה ליב אברמס, פלאש 90)

ספירת הקולות מתקרבת לסיומה, וקרבות של הרגע האחרון נערכים בין מפלגות שונות שנאבקים להשיג מנדט נוסף.

בין המפלגות ניתן לראות את מפלגת 'ישראל ביתנו' שעשויה להתחזק לשישה מנדטים על חשבון 'יהדות התורה' שתאבד את המנדט השמיני.

לצד זאת, 'הליכוד' עשויה לאבד את המנדט ה-32 לידי מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שתתחזק ל-15 מנדטים.

אם אכן 'יהדות התורה' תאבד את המנדט השמיני לליברמן, גוש הימין צפוי להחלש ל-64 מנדטים, אך עדיין מדובר ברוב מוצק לגוש נתניהו.

מפלגת מרצ לא עוברת את אחוז החסימה ועל פי הנתונים עולה כי למפלגת השמאל הוותיקה היו חסרים פחות מ-4,000 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

לצד זאת, העיתונאי עמית סגל ציין כי ייתכן ו'ישראל ביתנו' תתחזק לשישה מנדטים על חשבון מפלגת חד"ש-תע"ל ולא על חשבון 'יהדות התורה', דבר שלא יהיה שינוי בין הגושים.

ב'חדשות 12' דווח כי יו"ר 'עוצמה יהודית', חבר הכנסת איתמר בן גביר יצא לחו"ל, זאת זמן קצר אחרי הפרסום לפיו מספר 2 במפלגת 'הליכוד', חבר הכנסת יריב לוין עשוי לפתוח בקרוב את המשא ומתן הקואליציוני, זאת בזמן שעל פי מקורבים לנתניהו - ראש הממשלה לשעבר מעוניין בבניית קואליציה בצורה המהירה ביותר.

בהמשך היום צפויה יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי לשאת הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה, זאת אחרי שמפלגתה התרסקה בבחירות לארבעה מנדטים בלבד ואחרי האשמות נגדה על שלא התאחדה עם מפלגת 'מרצ'.

בנוסף, תהיה זו התייחסות ראשונה להתרסקות המפלגה לצד סירובה בעבר של מיכאלי להתאחד עם מפלגת 'מרצ' שנמחקה מהמפה.

על פי הפרסום ב'ynet', מיכאלי לא צפויה להתפטר או להכנס לקרב האשמות על תבוסת המפלגה - זאת בצל ההאשמות ביממה האחרונה כלפי מיכאלי על שסירבה להתאחד עם מרצ למרות הבקשות הרבות.

כאמור, מיכאלי עצמה לא צפויה להתייחס להאשמות נגדה וכן לא צפויה להאשים אדם זה או אחר במפלה שנחלה מפלגתה אותה הובילה בבחירות.

מאז נסגרו הקלפיות מיכאלי לא התראיינה לאף כלי תקשורת, לא כתבה דבר ברשתות החברתיות וכן לא נשאה הצהרה לחברי המפלגה כמו במפלגות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות