הותר לפרסום

שני יהודים נעצרו בחשד לתקיפת ערבי בשמעון הצדיק

לבקשת 'כיכר השבת', בית המשפט התיר לפרסום כי שני צעירים יהודים נעצרו בשכונת שמעון הצדיק בחשד שתקפו ערבי וגרמו לשבר בגולגלתו (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
העימותים בשמעון הצדיק (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לבקשת 'כיכר השבת' ו-ynet, הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של שרות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של משטרת ירושלים נעצרו שני צעירים יהודים בחשד שבמהלך מהומות בשכונת שמעון הצדיק לפני כשבועים, אחד הצעירים היכה תושב ערבי עם מקל וגרם לו לשבר בגולגולת.

על פי החשד, התקיפה התרחשה במהלך אירוע אלים מתגלגל בין צעירים ערבים ליהודים בשכונה. כמה דקות לפני תקיפת הערבי, צעיר ערבי תקף צעיר יהודי אחר באותו רחוב וגרם לו לחבלות קשות בראשו. בעקבות התקיפה, הצעיר היהודי עבר ניתוח ראש.

מספר ימים לאחר המקרה עצרה משטרת ירושלים את הערבי שתקף את היהודי, והיהודי שתקף את הערב נעצר על ידי הימ"ר והשב״כץ במשך מספר ימים נמנע ממנו מפגש אם עורך דין, לאחר מאבק משפטי של ארגון חוננו אתמול אפשרו לשני היהודים שנעצרו בפרשה לפגוש עורך דין ובית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם שוב ב-4 ימים.

בית משפט השלום בירושלים התיר אתמול לפרסם את המקרה, אך המשטרה הגישה ערר על ההחלטה לבית משפט המחוזי, אך בתום דיון החליט השופט אילן סלע להסיר את צו איסור הפרסום.

עו"ד עדי קידר מחוננו מסר: "‏בית המשפט דחה את בקשת המשטרה התמוהה לאיסור פרסום, בה המשטרה לא רוצה לחשוף את התנהלותה והתנהלות השב"כ עם העצורים. מדובר בתיק שלא היה צריך כלל לבוא לידי השב"כ ולא לידי מניעת מפגש. במהלך התקופה של מניעת המפגש החשודים נחקרו בשבת שעות ארוכות, נמנעו מהם שעות שינה, לא סופק להם מזון כמו שצריך, לאחד מהעצורים אף פגעו ברגשות הדת כאשר חוקרת נגעה בו באופן מכוון מספר פעמים, וכל אלו לשווא, אחד מהעצורים משתחרר בקרוב והשני טרם התגבש החשד כנגדו".

בסופו של יום בית המשפט העליון עצמו קיבל את טענת ההגנה שהאפלייה פה היא בעייתית כמה דקות לפני האירוע, ‏היה אירוע נוסף שבו הותקף באכזריות נער צעיר יהודי והחשוד בעניינו לא נחקר בשב"כ, לא נחק בימ"ר ולא במניעת מפגש", הוסיף קידר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות