אולפן הבחירות | צפו

ח"כ מתן כהנא בריאיון סוער: "סמוטריץ עובד אצל אריה דרעי בכל הקשור לדת ומדינה"

הקמת הממשלה הנתמכת על רעמ ונפילתה | המעורבות של איילת שקד | המעבר ל'מחנה הממלכתי' | חוקי דת ומדינה והעימות עם החרדים | הזינוק של בן גביר והחרם על נתניהו • השר לשעבר מתן כהנא בריאיון לישי כהן (אולפן הבחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |

בשנה האחרונה הפך ח"כ מתן כהנא לאחד מהאוייבים הפוליטיים המרכזיים של המפלגות החרדיות סביב הרפורמות בדת ומדינה שקידם במסגרת תפקידו כשר לשירותי דת. בינתיים הוא חבר למפלגת 'המחנה הממלכתי' והפך לח"כ היחיד ב'ימינה' שתמך בנפתלי בנט וייכנס לכנסת הבאה. בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' הוא מדבר על השנה הסוערת והבחירות שיתקיימו מחר. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה התייחס ח"כ כהנא להתחזקות של גוש נתניהו: "אני מאוד מודאג, אני חושב שהבחירות האלו חשובות. אם תהיה פה ממשלה של נתניהו שמי שינהל אותה בפועל זה סמוטריץ ' ובן גביר - יש ממה להיות מודאגים. אני מעריך שנתניהו לא יגיע ל-61, לכן תקום ממשלה של בני נגץ".

כהנא מסרב ללכת לממשלת אחדות עם נתניהו: "הוא הוכיח שהוא צלא פרטנר להקמת ממשלה, זה לא הליכוד, זה נתניהו. נתניהו פעל לקעקע את הממשלה עם גנץ. הדבר הזה של ממשלה עם נתניהו נוסה ונכשל. אני בהחלט חושב שזה יהיה רע מאוד אם ביבי יחזור להיות ראש ממשלה".

"נתניהו רצה להקים ממשלה עם רעמ ולא הצליח ולכן לא קמה פה ממשלת ימין עם רעמ. אחרי שהתפרסמו הלקטות סמוטריץ', אי אפשר לערער על הנושא הזה", טוען כהנא.

באשר להתחזקות של בן גביר וסמוטריץ הוא אומר: "בסוף זו מדינה דמוקרטית, אם הציבור יחליט שהוא רוצה אחרת - אז יהיה פה אחרת. לדאוג לביטחון מדינת ישראל לא מספיק לעמוד בשכונת שמעון הצדיק ולנופף באקדח".

כהנא מתייחס להתנצלות של איילת שקד על הקמת ממשלת בנט-לפיד ומבהיר שהיה עושה את הצעד פעם נוספת: "אני חושב שבמצב אליו נקלענו אחרי מועד ד' - התשובה היא כן. אני מאוד מעריך את איילת שקד, היא נלחמה כמו לביאה על קיום הממשלה הזאת, בלי איילת שקד - הממשלה הייתה נופלת הרבה יותר מוקדם. אני חושב שעשינו צעד נכון".

ח"כ מתן כהנא בריאיון לישי כהן

כהנא מתייחס לקמפיין של 'המחנה הממלכתי' שבני גנץ יצליח להרכיב ממשלה אחרי הבחירות: "הוא ירכיב ממשלה עם הסיעות שנמצאות היום בקואליציה, יחד עם החרדים. החרדים יבואו, הם אומרים הרבה דברים. אני רואה שהחרדים רואים שלא מצליחים לשראת את הציבור שלםה מהאופוזיציה, מגיע לחרדים שהציבור שלהם ישרת אותם מהממשלה".

כשמדברים עם כהנא על דת ומדינה הוא לא מתנצל על מה שקידם בשנה האחרונות: "הרבנות נמצאת במקום לא טוב, האמון נמוך. אם יש למישהו איזו טענה שאני פגעתי בהלכה - הוא צריך להתמודד עם זה שאני התייעצתי עם רבנים גדולים וחשובים. את חוק הגיור כתב יחד איתי הרב דרוקמן".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות