"סייגים שלא היו בעבר"

רה"מ יאיר לפיד מסביר את השינוי ביחס שלו למגזר החרדי

ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לשינוי היחס שלו כלפי המגזר החרדי ונציגיו, כאשר בעבר תקף אותם אך כעת מייחל לשיתופי פעולה: "הכתבתי לעצמי סייגים שלא היו לי בעבר" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה יאיר לפיד (צילום: כיכר השבת)

ערב בחירות 2022, ראש הממשלה, יאיר לפיד, התייחס לשינוי היחס שלו כלפי המגזר החרדי ונציגיו, כאשר בעבר תקף אותם אך כעת מייחל לשיתופי פעולה: "הכתבתי לעצמי סייגים שלא היו לי בעבר".

בריאיון ל-ynet הסביר לפיד: "אני החלטתי שאם אתה ראש הממשלה, אתה צריך להכתיב לעצמי סייגים שלא היו לך בעבר. זה נראה לי חלק מחוקי המשחק. עקרונותיי נותרו כשהיו, אני מאמין שמדינת ישראל היא מדינה יהודית ושהזהות היהודית שלה חשובה מאין כמותה. אני נגד תקצוב של מוסדות שלא מממנים ליבה, ואני חושב שההבטחה של נתניהו לחרדים שהוא יתקצב באופן מלא מוסדות שבהם לא מלמדים ליבה היא הבטחה שערורייתית, ואם זה יהיה תלוי בי זה לא יקרה".

לפיד נשאל האם החרדים יישבו בממשלה תחתיו והשיב: "תשאל אותם. אני אציע לכל מפלגה שמוכנה לקבל את קווי היסוד - חוץ מבן גביר - לשבת בממשלה. אבל קווי היסוד יכללו חופש דת וחופש מדת".

כזכור, בריאיון מיוחד ל'כיכר השבת' התבטא רה"מ לפיד: "אני אומר שוב, אני לא פוסל את החרדים, יש רק עניין של קווי יסוד. אנשים צריכים להבין, כשמשהו בוער להם, לאנשים דתיים העקרונות בוערים בהם, אני מאוד מעריך את זה, הם רק צריכים להבין שהדברים שאני מאמין בהם - בוערים בי. אנחנו נצטרך להגיע לנקודת אמצע. פשרה היא לא דבר רע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות